تغذیه و سلامتی

بهترین ماهی ها برای مصرف بدنسازی کدام است؟

رژیم غذایی بدنسازی شامل ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌های سالم و ویتامین‌های مورد نیاز برای ساخت عضلات و بهبود عملکرد بدنسازی است. از این‌رو مصرف بهترین ماهی‌ برای بدنسازی که حاوی پروتئین بالا و اسیدهای چرب امگا-3 است، برای ساخت عضلات و حفظ سلامتی بدن مفید خواهد بود. در ادامه مطلب با اسبک ماهی همراه باشید تا با بهترین ماهی ها برای مصرف در بدنسازی آشنا شوید.

لیست بهترین ماهی برای بدنسازی

مصرف غذاهای دریایی مانند انواع ماهی بدلیل وجود پروتئین، چربی‌های فوق العاده، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار حائز اهمیت است. از آنجا که مصرف ماهی‌های آلوده به جیوه و سایر ترکیبات سمی، برای بدن بسیار مضر هستند، باید بهترین نوع ماهی برای بدنسازی را انتخاب کرده تا مناسب‌ترین تغذیه غذایی را در کنار ورزش داشته باشید. در ادامه به معرفی و توضیح مختصری از بهترین ماهی ها برای مصرف در بدنسازی می‌پردازیم. درواقع سرو این ماهی‌ها برای ساخت ماهیچه‌های بدن بدون چربی بسیار مفید خواهند بود.

ماهی شیر

ماهی شیر، جزو بهترین ماهی ها برای مصرف در بدنسازی

ماهی شیر نوعی ماهی جنوبی است که حاوی مقدار زیادی پروتئین و چربی‌های مفید است. به همین دلیل ماهی شیر جزو بهترین نوع ماهی برای بدنسازی به شمار می رود و می تواند به عضله سازی هم کمک کند. همچنین ماهی شیر از گوشت سفید و لذیذی برخوردار است.

ماهی شیر

ماهی تن (ماهی هوور)

ماهی هوور، که با نام ماهی تن هم شناخته می شود، یکی از انواع بهترین ماهی برای بدنسازی است. این ماهی مقرون به صرفه است و از آنجایی که چربی کمی دارد، باعث افزایش وزن نمی شود و کالری مورد نیاز روزانه را هم تامین می کند. توجه داشته باشید که ماهی تن حاوی مقداری جیوه است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به بیماری های عصبی و قلبی عروقی شود. سازمان غذا و دارو آمریکا توصیه می‌کند در هفته تنها یک وعده از ماهی تن استفاده شود.

ماهی هوور

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرخ شده

این نوع ماهی حاوی پروتئین بسیاری است و به دلیل برای افزایش حجم عضلات بسیار مناسب است. گرچه ماهی سالمون شباهت بسیاری به ماهی قزل آلا دارد، اما پروتئین، فسفر، ارزش غذایی و انرژی آن بیشتر است.

با این وجود قیمت این ماهی به نسبت سایر ماهی‌ها کمی گران‌تر خواهد بود. از آنجا که ماهی سالمون دارای مقداری چربی است، بهتر است به جای سس مایونز در رژیم غذایی بدنسازی، آن را با ماست یونانی سرو کنید.

ماهی ساردین

ماهی‌های ساردین به طور معمول در قوطی‌های کوچک به فروش می‌رسند و حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین، چربی‌های امگا 3 و ویتامین D هستند. این نوع ماهی برای بدنسازانی که در کنار حفظ وزن، قصد عضله سازی دارند بسیار مناسب خواهد بود.

ماهی کپور

ماهی کپور، بهترین نوع ماهی برای بدنسازی

ماهی کپور به ازای هر 18 گرم پروتئین، 6 گرم چربی دارد. در صورتی که در رژیم غذایی بدنسازی یک وعده ماهی کپور مصرف کنید، میزان چربی بالایی دریافت خواهید کرد. بنابراین در وعده‌های دیگر باید از پروتئین بدون چربی استفاده کنید.

ماهی سی‌بس

ماهی سی‌بس در کنار فواید بسیار، حاوی چربی بسیار کم و پروتئین بالا است و بدلیل قیمت ارزان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماهی لذیذ بدون تیغ بوده و برخلاف برخی ماهی‌ها بوی زهم هم ندارد. از این‌رو ماهی سی‌بس یکی از بهترین ماهی ها برای مصرف در بدنسازی است.

خواص ماهی برای بدنسازی

ماهی منبعی سرشار از پروتئین است که نقش بسیار مهمی در رشد عضلات، بهبود سلامت قلب و سیستم عصبی بدن ایفا می کند. دریافت پروتئین به میزان کافی از طریق مصرف ماهی می‌تواند عملکرد بهتری در تقویت و ساخت عضلات به دنبال داشته باشد. در ادامه به توضیح خواص بیشتر ماهی برای بدنسازی می‌پردازیم.

تقویت عضلات و کاهش خستگی

مصرف بهترین ماهی برای بدنسازی، نقش مهمی در تقویت و ساخت عضلات خواهد داشت. شما می توانید با اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی خود، قدرت عضلاتتان را بهبود ببخشید و نتایج بهتری را در تمرینات بدنسازی بدست آورید. همچنین اسیدهای چرب موجود در ماهی قادر به کاهش التهابات عضلانی پس از تمرین و بهبود عملکرد عضلات هستند و به عنوان یک منبع غنی از فسفر نیازهای بدن را تأمین خواهند کرد.

در این حالت مصرف ماهی به بازسازی و ترمیم عضلات کمک می کند تا براحتی بتوانید کارهای روزمره خود را انجام دهید.

بهبود عملکرد عصبی و افزایش انرژی

از دیگر خواص وجود ماهی در رژیم غذایی برای بدنسازی وجود فسفر است. فسفر از مواد معدنی بوده که در ساختار استخوان‌ها و دندان‌ها، انتقال انرژی، عملکرد عصبی و عضلانی، فعالیت سلولی و سایر فرآیندهای بیولوژیکی بدن نقش مهمی دارد.

برای انتخاب بهترین ماهی برای بدنسازی می‌توانید با پشتیبانی اسبک ماهی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید: 09173983095

کاهش وزن

ماهی‌ها حاوی چربی‌های سالم و غیراشباع هستند، به‌طوری‌که بیشتر چربی ماهی‌ها شامل اسیدهای چرب امگا۳ است. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی‌ها می‌توانند تأثیر مثبتی بر کنترل اشتها و بهبود فعالیت سیستم متابولیک بدن داشته باشند. مصرف بهترین نوع ماهی برای بدنسازی می‌تواند اشتهای شما را کنترل کند و باعث کاهش احساس گرسنگی و تمایل به خوردن غذاهای بیشتر شود. این ویژگی در کنترل وزن و حفظ تعادل انرژی بدن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نحوه پخت ماهی برای بدنسازی

طرز پخت ماهی برای بدنسازان

بهتر است از روش‌هایی مانند بخارپز کردن، پختن درون فر، گریل کردن یا سرخ کردن با روغن‌های سالم، مانند روغن زیتون، استفاده کنید. در کنار انتخاب بهترین ماهی برای بدنسازی، این روش‌های پخت به حفظ مواد مغذی ماهی و کاهش استفاده از روغن های ناسالم کمک می کنند. باتوجه به اینکه که طبع ماهی سرد است، از مصرف آن به همراه لبنیات مانند، دوغ و ماست، پرهیز نمایید. برای افزودن طعم و عطر به ماهی می‌توانید از انواع ادویه‌ها و چاشنی‌های سالم مانند فلفل، زنجبیل، نعناع، رزماری و آویشن نیز استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله ابتدا بهترین ماهی برای بدنسازی را معرفی کردیم. سپس خواص ماهی برای بدنسازی را به طور کامل شرح دادیم.

اگر با مطالعه این مقاله تصمیم به خرید ماهی تازه گرفته اید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

قیمت ماهی جنوب

فروشگاه اینترنتی اسبک ماهی انواع ماهی جنوب را به صورت تازه و با ارسال سریع به مشتریان گرامی عرضه می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا