غذا با ماهی

طرز تهیه ماهی شورت به روش های مختلف (گام به گام)

 طرز تهیه ماهی شورت، با توجه به اینکه در اندازه‌های مختلف بزرگ و متوسط ارائه می‌شود، اصلا کار سختی نیست . ماهی شورت به دلیل داشتن مقدار بالای امگا ۳ بین ورزشکاران، سالمندان، کودکان و زنان باردار خیلی طرفدار دارد. از طرفی این ماهی فاقد چربی و کلسترول است، به همین دلیل سیستم ایمنی را قوی کرده و همچنین ضد سرطان است. طرز تهیه ماهی شورت به دلیل راحتی در طبخ و همینطور عدم نیاز به زمان زیاد، خیلی بین زنان کارمند مشهور است. حتی می‌توانیم بگوییم که این ماهی انتخاب مناسبی برای مهمانان شما است، به این دلیل که به راحتی برای انواع روش‌‌های پخت آماده است و دست شما را نمی‌بندد.
در این متن از وبلاگ اسبک‌ماهی می‌خواهیم طرز تهیه ماهی شورت سوخاری، برگر دودی و همچنین آبپز شده را توضیح دهیم. اگر شما هم به این ماهی علاقه دارید با ما همراه باشید.

برای خرید عمده تماس بگیرید : 09173983095

خرید ماهی شورت (ماهی حواصیم) تازه و صید روز

زمان آماده سازی: 10 دقیقه، زمان پخت: 20 دقیقه، زمان کل: 30 دقیقه

طرز تهیه ماهی شورت سوخاری

اندازه کوچک ماهی حواصیم، دلیل خوبی برای انتخاب آن به عنوان بهترین گزینه برای ماهی‌های سوخاری محسوب می‌شود. روش‌های مختلفی برای تهیه ماهی شورت به صورت سوخاری وجود دارد. در این بخش قصد داریم آموزش دهیم چگونه این ماهی‌های کوچک را سوخاری کنید و غذایی خوش طعم بپزید. دقت داشته باشید مواد لازم در این مطلب می‌تواند بسته به تعداد نفرات متفاوت باشد.

.

لازم است که ابتدا، مواد اولیه را تهیه کنید

500 گرم ماهی شورت 
به میزان لازم نمک
به میزان لازم فلفل سیاه
به میزان لازم پودر سیر 
به میزان لازم آرد
دو یا سه عدد تخم مرغ
به میزان لازم روغن

اولین قدم

پس از خرید ماهی آنها را به خوبی شسته و در یک ظرف بریزید. نیازی به باز کردن ماهی، جدا کردن استخوان یا کندن کله ماهی نیست. نمک، پودر سیر و فلفل را به اندازه کافی به این ماهی‌ها اضافه کنید. دقت داشته باشید که اگر رژیم خاصی برای غذا‌هایتان دارید؛ حتما در استفاده از ادویه‌ها در نظر داشته باشید. سپس ماهی‌ها و ادویه‌های اضافه شده را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه ماهی شورت سوخاری
طرز تهیه ماهی شورت سوخاری

دومین قدم

با توجه به تعداد ماهی‌ها، تعدادی تخم مرغ را بشکنید و در یک کاسه بریزید. تخم مرغ‌ها را به خوبی هم بزنید. سپس هر یک از ماهی‌ها را به صورت جداگانه به تخم مرغ‌های همزده آغشته کنید.

سومین قدم

بعد از این مرحله، آرد را به میزان مناسب در یک ظرف بریزید. سپس هر یک از ماهی‌ها را که به تخم مرغ آغشته شده است؛ درون آرد به آرامی بغلتانید تا به آرد نیز آغشته شود.

فروشگاه انلاین ماهی
فروشگاه انلاین ماهی

چهارمین قدم

اکنون روغن را در ماهیتابه بریزید. سپس هر یک از ماهی‌ها را درون روغن بیندازید تا به خوبی سوخاری شود. شما می‌توانید ماهی شورت سوخاری را با نان یا همراه با برنج میل کنید.

مقاله مرتبط : طرز تهیه میگو پلو با ۳ روش خوشمزه و خاص جنوب

طرز تهیه ماهی حواصیم (شورت) به صورت برگر دودی

زمانی که اسم ماهی شنیده می‌شود؛ کودکان یا حتی بزرگسالان زیادی از این غذا فرار می‌کنند. اما همه افراد علاقه زیادی به غذا‌های فست فودی دارند. بنابراین در این بخش، روشی را به شما آموزش می‌دهیم که برای هر ذائقه‌ای مناسب است. برای علاقه‌مند کردن کسانی که تمایلی به خوردن ماهی ندارند؛ تهیه ماهی شورت به صورت برگر دودی، راهکار خوبی محسوب می‌شود.

ابتدا لازم است که مواد اولیه را تهیه کنید :

500 گرم ماهی شورت
چهار عدد با رنگ‌های قرمز، سبز، زرد، نارنجی فلفل دلمه‌ای رنگی
به مقدار لازم پیاز
به مقدار لازم نمک
یک عدد سس باربیکیو
به تعداد افراد نان برگر
یک بسته کره

اولین قدم

ابتدا فلفل دلمه‌ای‌های رنگی و پیاز‌ها را خرد کنید. سپس به میزان لازم، روغن کف ماهیتابه بریزید. فلفل و پیاز‌های خرد شده را در ماهیتابه ریخته و نمک را به آن اضافه کنید. به ترکیبات درون ماهیتابه، سس باربیکیو را اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط آماده شده، کمی سرد شود.

دومین قدم

ماهی‌ها را در پودر سوخاری آماده بگذارید تا به خوبی با آن ترکیب شود. سپس آن‌ها را در روغن ریخته و اجازه دهید به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه ماهی حواصیم (شورت) به صورت برگر دودی
طرز تهیه ماهی حواصیم (شورت) به صورت برگر دودی

سومین قدم

نان‌های برگر را از یکدیگر جدا و درون آن‌ها را با کره آغشته کنید. سپس نان‌های کره اندود شده را در ماهیتابه بگذارید تا درون آن‌ها به خوبی دودی شود. هر دو طرف آن کمی حرارت ببیند تا طعم بهتری داشته باشد.

چهارمین قدم

درون نان برگر، سس باربیکیو بریزید. سپس مخلوط آماده شده در مرحله اول را روی نان بریزید. هنگام ریختن حواستان به میزان آن باشد تا از نان بیرون نریزد و خوردن آن سخت نشود. سپس ماهی‌های شورت سوخاری شده را روی مخلوطی که ریختید؛ قرار دهید. در آخر نان دیگری روی آن بگذارید. اکنون برگر ماهی شورت دودی شما آماده است.

خرید ماهی شیر تازه و اصل جنوب 

طرز تهیه ماهی شورت با شیوه‌ای جدید

احتمالا برای خوردن مرغ یا گوشت، شیوه پخت آن به صورت خوراک را تجربه کردید. اما آیا تا کنون خوراک ماهی را خوردید؟ برای امتحان کردن طعم ماهی حواصیم، پیشنهاد می‌کنیم این روش را امتحان کنید. در این بخش قصد داریم روشی جدا از سرخ کردن و سوخاری کردن را آموزش دهیم.

ابتدا بهتر است که مواد اولیه را تهیه کنید:

700 گرم ماهی شورت
به مقدار لازم روغن کنجد
یک یا دو عدد پیاز
دو یا سه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
به مقدار لازم سس فلفل تند
یک عدد زنجبیل
به میزان لازم سس کاری
به میزان لازم سیر
به میزان لازم فلفل سیاه
به میزان لازم زردچوبه
به میزان لازم دارچین
به میزان لازم میخک
به میزان لازم تخم گشنیز
یک یا دو عدد هل
به میزان لازم نمک
به میزان لازم گرده زعفران
یک قاشق غذاخوری عسل
یک لیوان شیر
به میزان لازم گشنیز تازه

اولین قدم

ابتدا روغن را کف ماهیتابه بریزید و اجازه دهید کمی حرارت ببیند. سپس پیاز‌ها را خرد کرده و در ماهیتابه بریزید تا سرخ شود. یک قاشق غذاخوری رب گوجه را به ترکیب درون ماهیتابه اضافه کنید. می‌توانید میزان رب را بیش‌تر کنید تا جایی که به خوبی قرمز شود. سس فلفل را درون ماهیتابه بریزید. سپس زنجبیل را درون ترکیبات آن، رنده کنید. سیر را به صورت پوره شده به این ترکیبات بیفزایید. سس کاری را نیز اضافه کنید.

دومین قدم

فلفل، زردچوبه، دارچین و میخک را به این ترکیبات اضافه کنید. سپس تخم گشنیز و هل را بیفزایید. نمک و گرده زعفران را نیز به آرامی اضافه کرده و خوب هم بزنید. زمان بدهید تا این ترکیبات به خوبی مخلوط شوند.

سومین قدم

یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان شیر را به ترکیبات درون ماهیتابه اضافه کنید. البته می‌توانید مقدار این مواد را نیز بر حسب علاقه و مقدار ماهی‌هایی که قرار است پخته شوند؛ تغییر دهید. سپس ماهی‌ها را درون این مخلوط آماده شده قرار دهید. شما می‌توانید این خوراک را به همراه برنج سرو کنید.

طرز تهیه ماهی شورت با شیوه‌ای جدید
طرز تهیه ماهی شورت با شیوه‌ای جدید

سخن آخر اینکه

ماهی شورت یا حواصیم یکی از پر خاصیت‌ترین محصولات آبزی خوراکی است. برای اینکه بتوانید از منبع غنی امگا ۳ تغذیه کنید؛ بهتر است این ماهی را در لیست غذا‌های خود قرار دهید. اما آنچه که خوردن ماهی‌ها را سخت کرده، ایجاد علاقه در افراد برای خوردن آن و روش پخت مناسب است. در این مطلب ۳ نمونه از بهترین روش‌های پخت این ماهی را بیان کردیم تا بتوانید ماهی شورت را در لیست غذا‌های خود قرار دهید.

مقاله مرتبط:

این دستور پخت چطور بود؟

امتیاز متوسط 4 / 5. تعداد رای 1

اولین نفری باشید که رای می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا