غذا با ماهی

طرز تهیه ماهی شیر به صورت گام به گام و کامل

زمان آماده سازی: 10 دقیقه، زمان پخت: 20 دقیقه، زمان کل: 30 دقیقه

طرز تهیه ماهی شیر به همراه انواع روش های طعم دار کردن ماهی شیر

ماهی شیر یکی از ماهی‌های گوشتی دریای جنوبه، به همین خاطر هم بین افراد خیلی طرفدار داره. تقریبا هم میشه گفت گرون‌ترین ماهیه. دلیلش هم کم بودن ضایعاتشه که باعث میشه شما با خرید یه کیلو از این ماهی، مقدار گوشت بیشتری دریافت کنید. چیزی که تجربه ثابت کرده اینه که، غذاهای لاکچری و لوکس رستورانا هم با گوشت همین ماهی پخته میشه. در واقع گوشت زیادش دست آشپز رو باز می‌ذاره که به راحتی طرز تهیه و پخت ماهی شیر مورد نظرش رو پیاده کنه و دستش برای خلاقیت بسته نباشه. آخه معمولا ماهی که استخون زیادی داشته باشه یا اینکه گوشتش سفت باشه، باید به روش خاصی پخته بشه که همه دوست داشته باشن. ولی این محدودیت برای ماهی شیر وجود نداره.

توی این متن از وبلاگ اسبک ماهی، ما تلاش کردیم روش های مختلف از طرز تهیه و پخت ماهی شیر رو براتون توضیح بدیم. اگر شما هم یکی از دوستداران این ماهی لذیذ هستید، خوشحال میشیم که تا پایان این متن باهامون همراه باشید.

برای خرید عمده تماس بگیرید : 09173983095

ابتدا یک ماهی پاک شده تهیه کنید

قدم اول هر غذایی که با ماهی درست میشه اینه که، باید یه ماهی پاک شده تهیه کنید. شاید بد نباشه یه مقدار درباره‌ی میزان ضایعات ماهی شیر بدونید. این مورد بهتون کمک می‌کنه که اگر نیاز به گوشت بیشتری دارید، مدل پاک کردن خاصی رو انتخاب کنید.

در کل ماهی شیر ضایعات زیادی نداره. مثلا چیزی که تجربه ثابت کرده اینه که میزان ضایعات ماهی شیر بسته به وزنش بین 200 تا 400 گرم متغیره. شاید با خودتون بگید 200 گرم بازه‌ی تغییر خیلی زیادیه. کاملا هم حق دارید. چون با توجه به مدلی که ماهی پاک میشه، میزان ضایعاتش می‌تونه کم یا زیاد بشه.

خرید ماهی شیر تازه جنوب، تازه و صید روز (جزئی و عمده)

در کل، اگر به دنبال گوشت بیشتر و ضایعات کمتر هستید، ماهی رو بهتره که برای ماهی شکم‌پر پاک کنید. یعنی اینکه باله‌هارو جدا کنید و فقط با یه شکاف ریز زیر شکم، محتویات داخل شکم ماهی رو خالی کنید. بهتره که برای حفظ زیبایی ماهی، سر و دم ماهی رو جدا نکنید. اینجوری زمان پخت، غذای زیباتری دارید؛ البته اگر از سر ماهی بدتون نمیاد.

اما اگر ترجیح می‌دید که گوشت خالصی داشته باشید و اونو توی قلیه ماهی استفاده کنید بهتره که از فیله ماهی شیر بهره ببرید. برای فیله کردن ماهی اول باید سر و دم رو از تن جدا کنید. حالا سعی کنید تمام پولک‌های پوست ماهی رو پاک کنید. استخون کمر ماهی شیر به راحتی از گوشتش جدا میشه. حالا شما یه تیکه گوشت خالص ماهی شیر دارید که با قطعه قطعه شدن، به فیله ماهی تبدیل میشه.

اگر از جمله افرادی هستید که ترجیح می‌دید ماهی رو به صورت پاک شده خریداری کنید، پیشنهاد ما اینه که یه سر به فروشگاه آنلاین اسبک ماهی زده و انواع ماهی و میگو و سایر محصولات قابل را بررسی نمایید. وقتی ماهی شیر رو انتخاب کردید، به راحتی می‌تونید زمان ثبت سفارشتون از ما بخواید تا ماهی رو براتون پاک کنیم. ما ماهی شیر صید روز رو بلافاصله وقتی از دریا گرفتیم پاک می‌کنیم توی یخدون می‌داریم و درب منزل بهتون تحویل میدیم.

حالا میریم سراغ طرز تهیه و پخت ماهی شیر به روش اسبک ماهی.

خرید انواع ماهی بچه شیر ( ماهی شیر سایز کوچک ) فروش بدون واسطه 

طرز تهیه ماهی شیر
طرز تهیه ماهی شیر

طرز تهیه ماهی شیر در فر یا کبابی کردن آن

درست کردن هر غذایی وقتی پای پنیر پیتزا به میون نیاد، توی فر یا به صورت کبابی، بهترین و سالم‌ترینه روشه. چرا که اصلا نیازی به روغن اضافی نیست یا اینکه مثل بخارپز شدن، مزه‌ی خاصی نداره که خیلیا ازش دوری کنن. برای درست کردن ماهی توی فر اول باید سعی کنید اونو مزه‌دارش کنید. چون به هر حال باید قبول کنیم که ماهی سرخ شده حتی اگه خیلی مزه‌دار هم نشه، سرخ شدن بهش کمک می‌کنه که طعم خوبی داشته باشه. ولی در حالت کبابی یا درست کردن توی فر، شما باید ضعف سرخ نشدن رو یه جوری جبران کنید.

در طرز تهیه ماهی شیر توی فر، اول از همه باید یه سری مواد اولیه تهیه کنید.

همون‌طوری که ابتدای متن گفتیم، سعی کنید یه ماهی شیر صید روز بخرید. تازه بودن ماهی به خوش‌طعم شدن غذاتون خیلی کمک می‌کنه. عنصر اصلی این روش، یه بسته خامه‌ی صبحانه‌اس که خیلیا با شنیدنش ممکنه خوندن متن رو متوقف کنن. که البته ما بهشون پیشنهاد میدیم تا انتهای نوشته رو بخونن و متوجه بشن که خامه چقدر می‌تونه طعم ماهی شیر رو دلپذیر کنه. کره رو فراموش نکنید. باید یه مقدار کره که به دمای اتاق رسیده رو کنار میز کارتون بذارید. البته به جز کره، ما به روغن مایع هم احتیاج داریم. چون قراره بخشای مختلفی از کار ما رو پوشش بدن. نمک و فلفل آبلیمو و پیاز هم پایه ثابت‌های یه غذای دریایی هستن. پس اونارو هم یادتون بمونه.

در نهایت، مواد اولیه ما شد:

۸۰۰ گرم ماهی شیر

▪ ۳قاشق سوپخوری خامه

▪ یک و نیم قاش سوپخوری کره ذوب شده

▪ ۱قاشق سوپخوری زعفران آب کرده

▪ ۲قاشق سوپخوری روغن مایع

▪ به مقدار کافی نمک و فلفل و آبلیمو

مقاله مرتبط : طرز تهیه ماهی حلوا مرحله به مرحله به همراه نکات کلیدی در طبخ بهتر

بریم سراغ درست کردن ماهی شیر توی فر

اول از همه ماهی رو خیلی خوب با آب سرد بشورید چون آب سرد بهش کمک می‌کنه که گوشت منسجم‌تری داشته باشه. حالا اونو نمک بزنید و بذارید یه گوشه واسه خودش کمی طعم شوری نمک رو بگیره. یه لیموی تازه رو نصف کنید و آب نصف لیمو رو توی یه کاسه‌ی کوچیک بریزید. بهتره که پیاز رو حتما رنده کنید و آب حاصل از رنده شدنش رو دور نریزید.

یه نکته‌ی خیلی مهم که باید بهش دقت کنید، دم کردن زعفرونه. قبلا همه فکر می‌کردن زعفرون رو باید درست مثل چای توی آب جوش بریزن و بذارن روی کتری تا دم بکشه. اما چیزی که جدیدا فهمیدیم اینه که زعفرون روی یخ بهتر رنگ پس میده. حالا توی یه فنجون چند تا تکه یخ بریزید و زعفرون سابیده شده رو بهش اضافه کنید. یه مدت زمان بهش فرصت بدید تا همه‌ی رنگش رو پس بده.

آبلیمو، پیاز رنده شده و زعفرون رو با هم ترکیب کنید. ماهی که با نمک مزه‌دار شده رو بیارید و با ترکیب جادویی، حسابی ماساژ بدید. همه جای ماهی باید رنگ زعفرون رو به خودش بگیره.

نکته‌ی این بخش هم اینه که آبلیمو کمک می‌کنه تا ماهی بوی زهم نده و همین‌طور طعم ترشی خیلی خوبی به خودش بگیره. زعفرون با عطری که داره بوی دریا رو کم می‌کنه و رنگ خیلی شگفت‌انگیزی به گوشت و پوست ماهی میده. ماهی شیر رو نباید بلافاصله توی فر بذارید. حداقل 4 ساعت نیاز داره تا بتونه طعم همه‌ی مواد رو به خودش بگیره. پس بهش اجازه بدید تا 4 ساعت توی یخچال استراحت کنه.

اینجاست که خامه برای درست کردن ترکیب فوق‌العاده وارد میشه. یادتون نرفته که، شما هنوز نصف لیمو دارید. پس خامه و آب لیموی تازه و زعفرون دم کرده رو با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. مخلوطی که به دست میاد باید نرم نرم باشه و هیچ ردی از گلوله‌های خامه توش نباشه. ماهی مزه‌دار شده رو بیارید و با سس خامه حسابی آغشته کنید.

در طرز تهیه ماهی شیر در فر، باید یادتون باشه که فر رو از قبل روی دمای 160 درجه روشن کنید و بذارید تا حسابی گرم بشه. الان دیگه فر آماده است تا ماهی رو داخل اون بذارید.

ماهی خامه‌ای رو روی سینی بذارید و وارد فر کنید.

یه نکته‌ی کلیدی رو هیچوقت فراموش نکنید اونم اینه که وقتی ماهی رو توی فر می‌ذارید نباید رهاش کنید و برید به کاراتون برسید. خصوصا وقتی به خامه آغشته شده، امکان سوختنش خیلی بالاست. هر چند ما برای این چالش هم یه راهکار پیدا کردیم.

کره‌ای که به دمای اتاق رسیده رو با زعفرون و کمی آبلیموی تازه ترکیب کنید. هر 15 دقیقه ماهی رو از فر بیرون بیارید و با این ترکیب رومال کنید. ماهی حتما باید یه بار زیر و رو بشه تا تمام قسمتاش به خوبی بپزه. در واقع در نهایت شما یه ماهی دارید که هر دو طرفش به یک اندازه سرخ و طلایی شده.

اینکه چه زمانی اونو از فر بیرون بیارید، بستگی به سلیقه‌ی خودتون داره. اگه دوست دارید پوست ماهی حسابی قرمز بشه، مدت زمان بیشتری اونو توی فر بذارید.

الان دیگه غذای ما آماده است و شما می‌تونید اونو با سبزی پلو یا سبزیجات آب‌پز مصرف کنید.

ماهی شیر رو می‌تونید به روش‌های دیگه‌ای هم درست کنید. یکی از این روش‌ها، سرخ کردن ماهی توی ماهیتابه‌اس.

بریم سراغ درست کردن ماهی شیر توی فر
بریم سراغ درست کردن ماهی شیر توی فر

طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده با یک ترکیب آرد رویایی

همونطور که توی قسمت قبلی گفتیم، ماهی شیر سرخ شده یکی از غذاهای خیلی لذیذه که معمولا افرادی که چربی خون نداشته باشن، دوست دارن ماهی رو به صورت سرخ شده مصرف کنن.

بریم سراغ مواد اولیه در طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده که قراره یه شام فوق‌العاده بشه.

ابتدا درست مثل قبل شما باید یه ماهی شیر تازه و ارگانیک داشته باشید. برای سرخ کردن ماهی پیشنهاد ما اینه که از فیله ماهی شیر استفاده کنید. به این دلیل که به خوبی توی روغن سرخ میشه و مغز گوشت به خوبی می‌پزه. آرد گندم عنصر اصلی این غذاست. پس سعی کنید از آرد تازه استفاده کنید. زردچوبه و پودر سیر برای از بین برن بوی زهم، الزامی هستن. خودتون قطعا می‌دونید که نمک رو همیشه باید کنار میز کارتون داشته باشید.

☑️ پس مواد اولیه ما شد:

فیله ماهی شیر ۵۰۰ الی ۶۰۰ گرم

آرد گندم ۶ قاشق غذاخوری

پودر سیر نصف قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری سرخالی

نمک و فلفل به میزان لازم

بریم سراغ طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده توی ماهیتابه با روغن خیلی داغ، که نکته‌ی این دستور پخته.

فیله ماهی‌های شیر رو به خوبی با آب سرد بپزید تا گوشت توی فرآیند پخت انسجام خودش رو از دست نده. حالا حسابی بهش نمک بزنید و اجازه بدید تا به خوبی شوری نمک رو به خودش بگیره. معمولا 20 دقیقه برای این مرحله کافیه. چون توی 20 دقیقه نمک روی گوشت ماهی حل شده و شوری خودش رو به بافت گوشت داده. حالا وقتشه که نمک اضافی رو از روی بافت گوشت بشورید. به هر حال قرار نیست شما مقدار زیادی نمک بخورید و اصلا طعم ماهی رو متوجه نشید.

آرد گندم رو توی ماهیتابه بریزید و تفت بدید. بهتره که بوی خامی آرد گرفته بشه. این کار کمک می‌کنه که ماهی روغن کمتری رو به خودش جذب کنه. آردی که تفت داده شده و کمی طلایی شده رو از روی اجاق بردارید و اجازه بدید تا خنک بشه. حالا پودر سیر و زردچوبه رو به آرد اضافه کنید و سه بار این ترکیب رو الک کنید. الک کردن باعث میشه تا حسابی با هم مخلوط بشن و یه ترکیب یه دست داشته باشید.

چون ماهی شسته شده، به اندازه‌ی کافی توان داره که بتونه آرد رو به خودش جذب کنه. هر طرف ماهی رو دو تا سه بار توی آرد بغلطونید تا جایی که ممکنه آرد اندود بشه.

بریم برسیم به جذاب‌ترین محله، یعنی سرخ کردن. نکته‌ی این قسمت اینه که باید روغن حسابی داغ شده باشه. به دو دلیل این موضوع مهمه

  • اول اینکه چون ماهی به آرد آغشته شده روغن خیلی زیادی رو به خودش جذب می‌کنه. اگر روغن داغ شده باشه، این جذب به حداقل می‌رسه. اما زمانی که روغن سرد باشه، تا زمانی که مرحله‌ی پخت برسه، به ماهی این فرصت رو میده تا می‌تونه روغن جذب کنه.
  • دومین موضوع اینه که باید روغن انقدر داغ باشه که بتونه بافت داخلی فیله رو هم بپزه. وقتی روغن خیلی داغ نباشه، بافت بیرونی، یعنی آرد، توی روغن با دمای متوسط خیلی زود سرخ میشه و این فرصت رو به بافت داخلی نمیده که مغز پخت بشه.

بعد از اینکه روغن داغ شد، فیله‌های ماهی رو بردارید و بتکونید تا آرد اضافی ازش جدا بشه. قرار نیست شما آرد سرخ شده میل کنید، پس بهتره که آرد اضافی دور ریخته بشه.

وقتی رنگ فیله‌ها به رنگ دلخواهتون نزدیک شد، شعله رو خاموش کنید و فیله‌ها رو از توی روغن بردارید. برای گرفتن روغن اضافی جذب شده هم کافیه که فیله‌های سرخ شده رو روی کاغذ جذب روغن بذارید. 15 دقیقا بعد هم ماهی خنک شده و آماده‌ی سرو شدنه هم به خوبی روغنش گرفته شده و کمی از نگرانی شما کم می‌کنه.

این مدل ماهی رو معمولا یا با سبزیجات آب‌پز شده میل می‌کنن یا اینکه اونو تکه تکه می‌کنن و روی سالاد می‌ریزن. البته که خوردن فیله ماهی شیر سرخ شده با سس تاتار یه غذای بهشتیه. حتما امتحان کنید.

در ادامه می‌خوایم یه طرز تهیه و پخت ماهی شیر رو بهتون آموزش بدیم که کاملا مناسب مهمونی و دورهمی‌های دوستانه‌اتونه.

خرید ماهی شوریده به صورت ( عمده و جزئی ) به بهترین قیمت 

طرز تهیه ماهی شیر رستورانی به روش اسبک ماهی

برای خیلی از ما پیش اومده که رفتیم رستوران و دنبال روش پخت غذایی بودیم که توی اون رستوران خوردیم. همه‌ی ما معتقدیم که آشپز اصلا دوست نداره فوت کوزه‌گریش رو بهمون بگه تا ما هم بتونیم یه غذای خوش طعم درست کنیم. ولی درباره‌ی ماهی شیر، ما بهتون این اطمینان رو میدیم که با دستورات ارائه شده توی این بخش می‌تونید یه ماهی شیر سوخاری شده دقیقا مثل چیزی که توی رستوران میل می‌کنید، داشته باشید.

اول از همه میریم سرغ مواد اولیه در طرز تهیه ماهی شیر رستورانی، که قراره توی خونه درست بشه.

درست مثل روش‌های قبلی، اول یه ماهی شیر صید روز و تازه تهیه کنید. پیشنهاد ما اینه که برای مجلسی‌تر شدن غذاتون و حفظ زیباییش، اونو فیله نکنید و فقط سر و دمش رو ازش جدا کنید. البته باید ماهی کاملا سفره شده باشه و به تمام گوشتش دسترسی داشته باشید. عنصر اصلی این روش پخت، آرد سفید و آرد سوخاریه که هر دو با هم باید استفاده بشن. پس هیچ‌کدوم رو حذف نکنید. نمک و فلفل و آبلیمو و پیاز هم اعضای ثابت پختن ماهی به هر روشی هستن. پس به نظرم یه قسمت ثابت روی میز کارتون واسه این چهار تا عنصر درست کنید.

ادویه‌ی مخصوص پخت ماهی و میگو رو حتما تهیه کنید. اگر دوست داشته باشید می‌تونید به فروشگاه اسبک ماهی سر بزنید تا ما بهتون بهترین ادویه‌ی جنوب رو بدیم، ادویه‌ای که تا حالا هیچ جا نخوردید و نمونه‌اش رو هیچ جا ندیدید.

تخم‌مرغ برای سوخاری کردن یه عضو حیاتیه. چون ما دوست داریم ماهیمون درست مثل رستورانی‌ها بشه، اونو توی فر نمی‌داریم، پس به روغن هم برای سرخ کردنش احتیاج داریم.

پس مواد اولیه ما شد:

  • شیر ماهی ۱ عدد
  • پیاز۱ عدد درشت
  • سیر ۲ حبه
  • آبلیمو ۱ فنجان
  • نمک ۱ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه ۱ قاشق غذا خوری
  • ادویه طعم دهنده مخصوص ماهی ۱ بسته کوچک
  • آرد سفید ۱ کاسه
  • آرد سوخاری ۱ کاسه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن مایع به میزان لازم

حالا میریم سراغ طرز تهیه ماهی شیر رستورانی که قراره یه غذای هیجان‌انگیز بشه برای مهمونی‌ آخر هفته‌امون.

این روش پخت ماهی پنج مرحله‌ی کلی داره و ما سعی می‌کنیم هر روش رو به تفکیک توضیح بدیم.

طرز تهیه ماهی شیر رستورانی به روش اسبک ماهی
طرز تهیه ماهی شیر رستورانی به روش اسبک ماهی

اولین مرحله پاک کردن شیر ماهیه

برای اینکه ماهی شیر رو برای سوخاری شدن آماده کنید، دو راه بهتون پیشنهاد میشه. یا بعد از جدا کردن سر و دم ماهی از تن، تمام پولک‌ها رو پاک کنید و شکم ماهی رو کامل باز کنید. تمام محتویات شکم رو بیرون بریزید و سعی کنید با یه چاقوی نوک تیز، پوست ماهی رو از گوشتش جدا کنید. با همون چاقو می‌تونید استخون وسط کمر ماهی رو هم از گوشت جدا کنید و به یه گوشت یه دست برسید. حالا این گوشت رو به برش‌های هم اندازه تبدیل کنید.

یا می‌تونید بعد از اینکه محتویات داخل شکم رو خالی کردید، برید سراغ مرحله‌ی بعدی یعنی شستن ماهی. حسابی اونو با آب سرد بشورید.

دومین مرحله درست کردن سس مخصوصه

پیاز رو بردارید و رنده کنید. ما به خود پیاز نیاز نداریم، آب پیاز رو بگیرید و توی یه ظرف گود بریزید. یه لیموی تازه رو نصف کنید و آبش رو به آب پیاز اضافه کنید. حالا ادویه مخصوص پخت ماهی شیر جنوب رو به این ترکیب اضافه کنید. یادتون نره که نمک و فلفل رو هم به اندازه‌ی کافی استفاده کنید. حالا سس رو یه گوشه بذارید تا همه‌ی مزه‌ها با هم مخلوط بشن و به خورد هم برن.

ماهی شسته شده رو بیارید. اگر اونو فیله کردین که توی یه کاسه بریزید و سس رو بهش اضافه کنید. اگر که اون سفره کردید، توی یه ظرف پهن بذاریدش و سس رو به شکلی که به تمام قسمتای ماهی برسه، بهش اضافه کنید. این ماهی با سس مخصوص به 1 ساعت زمان نیاز داره تا کاملا مزه‌دار بشه

سومین مرحله مزه‌دار کردن ماهی با آرده

سه تا ظرف کنار دستتون داشته باشید و توی اولی آرد سفید رو بریزید، توی ظرف دوم تخم‌مرغ‌ها رو بشکنید و خوب هم بزنید و توی سومی هم آرد سوخاری رو اضافه کنید. ماهی‌های مزه‌دار شده رو از سس دربیارید و اول توی آرد سفید، بعد تخم مرغ و در نهایت آرد سوخاری بزنید. بهتره که توی این مدت که دارید ماهی رو آردمالی می‌کنید، روغن رو توی ماهیتابه بریزید و بهش اجازه بدید تا حسابی داغ بشه.

آخرین مرحله سرخ کردن ماهیه

نکته‌ی این قسمت اینه که باید روغن حسابی داغ شده باشه که لازم نباشه مدت زمان زیادی ماهی رو توی روغن نگه دارید. پس با داغ شدن روغن، ماهی رو توی روغن بذارید و اجازه بدید تا طلایی بشه.

رنگ ماهی کاملا بستگی به ذائقه‌ی خودتون داره. اگر دوست دارید خیلی سرخ بشه اونو برای مدت طولانی‌تری توی روغن بذارید.

توی رستوران‌ها ماهی سوخاری رو با سس تاتار یا سس قارچ سرو می‌کنن. حتما برای کامل شدن این وعده‌ی غذایی، به سبزیجات بخار‌پز شده مثل سیب‌زمینی، کلم بروکلی و گل کلم هم فکر کنید.

در نهایت چند نکته در مورد طرز تهیه ماهی شیر

ماهی شیر رو میشه به روش‌های مختلفی پخت و سرو کرد. میشه اونو سوخاری کرد یا اینکه بدون آرد سوخاری توی روغن سرخ کرد.اگر از روغن خوشتون نمیاد می‌تونید اونو توی فر بذارید یا اینکه روی منقل کباب کنید. در واقع بهترین طرز تهیه و پخت ماهی شیر وجود نداره. برای هر کسی بهترین روش متفاوته. کسانی که بچه دارن و می‌خوان اونارو به خوردن غذای دریایی عادت بدن، معمولا از روش سرخ کردن یا سوخاری کردن استقبال زیادی می‌کنن این در حالیه که با بالا رفتن سن، علاقه‌ی آدما به کبابی کردن ماهی افزایش پیدا می‌کنه.

پس بهترین روش رو با توجه به ذوق و ذایقه‌ی خودتون انتخاب کنید و این ماهی خوشمزه رو درست کنید. ما امیدواریم که روش‌های گفته شده توی این متن مورد توجه شما قرار گرفته باشه و حتما اونارو امتحان کنید.

مقاله مرتبط:

این دستور پخت چطور بود؟

امتیاز متوسط 3.3 / 5. تعداد رای 7

اولین نفری باشید که رای می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا