غذا با ماهی

طرز تهیه ماهی شانک به روش های مختلف و کامل

گوشت از قدیم جایگاه ویژه‌ای در سفره‌ی ما ایرانی‌ها داشته است. امروزه در کنار گوشت قرمز و مرغ، به دلیل خواص متعدد ماهی و تاثیر زیادی که بر سلامت ما دارد، متخصصان تغذیه به مصرف ماهی در طول هفته تاکید فراوانی دارند. ماهی انواع مختلفی دارد و با توجه به اینکه از دریای شمال یا جنوب صید شده باشد، عطر و طعم متفاوتی خواهد داشت. برخی افراد به خاطر بوی ماهی چندان تمایلی به خوردن آن ندارند، اما اگر پخت ماهی به روش درستی انجام شود، می‌توانید به طور کامل بوی نامطبوع آن را برطرف کنید.

برای خرید عمده و جزئی تماس بگیرید : 09173983095

یکی از ماهی‌های خوشمزه و لذیذ دریای جنوب، ماهی شانک است که با نام‌های محلی کافر، کوپر، زردباله، اوفر و گوپاه هم شناخته می‌شود. ماهی شانک یا ماهی کوپر را به خاطر گوشت بسیار لطیف و تیغ و استخوان کمی که دارد می‌توانید در انواع خوراک‌های دریایی استفاده کنید. چون درصد پروتئین در گوشت ماهی شانک زیاد است، ارزش غذایی بالایی دارد؛ و در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن، انرژی لازم برای فعالیت‌های فیزیکی در طول روز را هم تامین می‌کند. ماهی زردباله اسیدهای چرب امگا3 زیادی دارد و مصرف آن برای افرادی که مشکلات قلبی دارند، مناسب است. علاوه‌بر امگا3، دارای ویتامین A، ویتامین گروه B و مواد معدنی ضروری بدن است. با توجه به خواص زیاد ماهی شانک یا ماهی کافر تصمیم گرفتیم در این مطلب چند روش مختلف از طرز پخت ماهی شانک به شما آموزش دهیم تا متناسب با سلیقه‌ی خانواده به راحتی مصرف ماهی را در برنامه‌ی هفتگی خود قرار دهید. با ما همراه باشید. برای خرید ماهی شانک می‌توانید به صفحه ما در وب سایت اسبک ماهی مراجعه نمایید.

زمان آماده سازی: 10 دقیقه، زمان پخت: 20 دقیقه، زمان کل: 30 دقیقه

طرز پخت ماهی شانک سرخ کرده با سس نارنج

در بالا گفتیم بوی نامطبوع ماهی باعث می‌شود برخی افراد ماهی را از وعده‌های غذایی خود حذف کنند. اما به روش‌های مختلفی می‌توان ماهی را مزه‌دار کنید و بوی آن را از بین ببرید. برای مزه‌دار کردن ماهی می‌توانید از مواد معطر، سبزیجات و انواع ادویه‌ها استفاده کنید که هر کدام مزه‌ای خاص به ماهی می‌دهد. در این بخش می‌خواهیم طرز پخت ماهی شانک سرخ کرده با سس نارنج را آموزش دهیم تا یک خوراک ماهی لذیذ در کنار سس نارنج را تجربه کنید.

خرید انواع ماهی شانک اصل جنوب

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

  • ماهی شانک تازه

  • 1 عدد پیاز متوسط

  • 2 حبه سیر

  • زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک

  • ادویه مخصوص ماهی

  • 1 قاشق غذاخوری آرد سوخاری

  • 1 قاشق غذاخوری آرد گندم

  • نصف پیمانه آب نارنج

  • 1 عدد تخم‌مرغ

  • زعفران دم کرده

حالا باید چه کار کنیم؟

قدم اول:

اولین کاری که در طرز پخت ماهی شانک سرخ کرده ذکر شده است، مزه‌دار کردن آن است. برای این کار تمام سطح گوشت ماهی را با کمی نمک ماساژ دهید. پیاز و سیر را به صورت ریز رنده کنید و زنجبیل تازه رنده شده، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه‌ی ماهی را به آن اضافه کنید. با این ترکیب می‌توانید مزه‌ای فوق‌العاده به ماهی بدهید؛ فقط کافی‌ست ماهی را 1 تا 2 ساعت در این ترکیب بخوابانید.

نکته طلایی: پیشنهاد می‌کنیم زنجبیل را از این ترکیب حذف نکنید چون در عطر و طعم نهایی ماهی شانک سرخ شده تاثیر زیادی دارد.

قدم دوم:

بعد از استراحت ماهی در مخلوط سیر و پیاز، سطح آن را از این مواد به طور کامل تمیز کنید تا هنگام پخت در روغن، نسوزد و ظاهر ماهی را خراب نکند. در این مرحله آرد گندم را با ادویه‌ی ماهی ترکیب کنید. هر تکه ماهی را به مخلوط آرد آغشته کنید، بعد کمی تخم‌مرغ زده شده را با بورس به سطح ماهی بمالید تا مرطوب شود. درنهایت هم ماهی را در آرد سوخاری بغلتانید تا آماده‌ی سرخ شدن شود.

قدم سوم:

ماهی را درون تابه با روغن یا کره سرخ کنید. وقتی یک طرف ماهی کاملا سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

قدم چهارم:

در کنار سرخ کردن ماهی‌ها می‌توانید سس نارنج مورد استفاد در طرز پخت ماهی شانک را آماده کنید. برای تهیه‌ی سس نارنج ابتدا یک تخم‌مرغ کامل را هم بزنید تا یکدست شود و بعد زعفران دم‌کرده را به آن اضافه کنید.

قدم پنجم:

آب نارنج را با 1 قاشق غذاخوری سرخالی آرد ترکیب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید. باید آب نارنج را مدام هم بزنید تا به جوش آید. زمانی که احساس کردید آب نارنج کمی غلیظ شده است می‌توانید مخلوط تخم‌مرغ و زعفران را به آن اضافه کنید و بعد از چند ثانیه سس را از روی حرارت بردارید.

نکته طلایی: زمانی‌که سس نارنج آماده شد و هنوز گرم است، سریعاً آن را روی ماهی سرخ شده بریزید. سس نارنج سرد غلیظ‌تر می‌شود و اگر سس سرد را روی ماهی بریزید ظاهر خوشایندی نخواهد داشت.

نکته طلایی: در کنار ماهی شانک سرخ شده می‌توانید با جعفری و گشنیز دورچین خوشمزه‌ای تهیه کنید. فقط کافیست 100 گرم سبزی را در پیاز و سیر فراوان سرخ کنید و بگذارید با کمی زرشک و گردوی خرد شده با حرارت کم در آب سبزی بپزد.

طرز پخت ماهی شانک سرخ کرده با سس نارنج
طرز پخت ماهی شانک سرخ کرده با سس نارنج

انواع ماهی جنوب

طرز پخت ماهی شانک شکم پر در فر

یکی از خوراک‌های خوشمزه و پرطرفدار ماهی، تهیه‌ی ماهی شکم پر است که مواد آن، طعم بی‌نظیری به ماهی می‌دهد. ماهی شانک از گزینه‌های خوب برای انتخاب ماهی در این خوراک است؛ چون گوشت بسیار لذیذی دارد و هنگام سرو خوراک، نگرانی گیر کردن تیغ ماهی در گلو را ندارید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از ماهی کافر یا شانک به این دلیل که تیغ و استخوان کمی دارد و به راحتی از گوشت جدا می‌شود برای تهیه‌ی ماهی شکم پر مجلسی استفاده کنید. با هم طرز پخت ماهی شانک شکم پر در فر را بررسی می‌کنیم.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

  • ماهی شانک تازه و کامل

  • 1 عدد پیاز متوسط

  • 3 حبه سیر

  • زردچوبه، فلفل سیاه و نمک

  • 200 گرم سبزی معطر (گشنیز و کمی شنبلیله)

  • 3 قاشق غذاخوری تمبرهندی

حالا باید چه کار کنیم؟

قدم اول:

برای ماهی شکم پر بهتر است از ماهی کامل با پوست استفاده کنید. برای تمیز کردن ماهی آن را از قسمت شکم برش دهید و داخل شکم را تمیز کنید. بعد از شست‌وشوی ماهی با آب، سطح ماهی را با ادویه‌ها و نمک ماساژ دهید تا مزه‌دار شود. بهتر است ماهی حدود 2 ساعت در یخچال استراحت کند تا مزه‌ی ادویه‌ها به طور کامل به خورد گوشت برود.

نکته طلایی: اگر ادویه‌ها را به درون شکم ماهی هم بزنید، ماهی شکم پر خوش‌طعم‌تری خواهید داشت.

قدم دوم:

در زمان استراحت ماهی می‌توانید مواد درون شکم ماهی را درست کنید. برای این کار باید پیاز را به صورت نگینی و بسیار ریز خرد کنید. پیاز و سیر رنده شده را در روغن تفت دهید. زمانیکه پیاز طلایی شد اول ادویه‌ها و بعد سبزی خرد شده را به آن اضافه کنید.

قدم سوم:

در طرز پخت ماهی شانک به صورت شکم پر به عصاره و آب تمبرهندی نیاز داریم. پس تمبرهندی را در مقداری آب حل و آن را از صافی رد کنید در حدی که فقط هسته‌ها در صافی باقی بمانند. آب تمبرهندی رقیق را باید به سبزی‌ها اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت کم بپزد و آب آن کشیده شود؛ حواستان باشد سبزی‌ در این مرحله خشک نشود.

قدم چهارم:

داخل سینی فر یا ظرف پیرکس را چرب کنید تا ماهی به آن نچسبد. مواد سبزی را درون شکم ماهی بریزید و با نخ یا خلال دندان شکم را بدوزید تا مواد از آن خارج نشوند.

قدم پنجم:

ماهی را درون ظرف چرب شده بگذارید و روی ظرف را با فویل که چند سوراخ روی آن ایجاد کرده‌اید، کاملاً بپوشانید. فر را روی دمای 180 درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه بدهید ماهی در فر مغز پخت شود.

نکته طلایی: ماهی در طول پخت آب می‌اندازد؛ بنابراین زمانی که آب ماهی کشیده و خشک شود متوجه می‌شویم که پخت ماهی به طور کامل انجام شده است.

قدم ششم:

در آخر برای آنکه ماهی شکم پر شما ظاهر بهتری داشته باشد، می‌توانید فویل را برداشته و به مدت چند دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی ماهی کمی طلایی شود. حواستان باشد زمان گریل کردن خیلی طولانی نشود چون ممکن است روی ماهی بسوزد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماهی در توستر با و بدون فویل

طرز پخت ماهی شانک در فر با سبزیجات

یکی از روش‌های ساده برای پخت انواع ماهی سرخ کردن در روغن است ولی این روش با همه‌ی رژیم‌های غذایی همخوانی ندارد. برخی ترجیح می‌دهند از روش دیگری برای پخت ماهی استفاده کنند که نیازی به روغن نداشته باشد و در دستور پخت آن از سبزیجات هم استفاده شود تا یک وعده‌ی غذایی رژیمی و کامل باشد. اگر شما هم طرفدار غذای بدون روغن و سالم هستید حتماً این روش پخت ماهی در فر را امتحان کنید. در این بخش یکی از بهترین دستورها برای آموزش پخت ماهی شانک در فر با سس کاری مخصوص را برای شما آماده کرده‌ایم.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

  • ماهی شانک تازه و کامل

  • 1 قاشق غذاخوری تمبرهندی

  • زردچوبه، فلفل سیاه و نمک هر کدام 1 قاشق چایخوری

  • یک چهارم پیمانه روغن زیتون

خوشمزه‌های سس کاری گوجه فرنگی

  • 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

  • 2 عدد پیاز متوسط

  • 2 حبه سیر

  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هر کدام 1 قاشق چایخوری

  • 2 قاشق چایخوری ادویه کاری

  • 1 عدد لیموی تازه

  • 1 پیمانه گوجه گیلاسی

  • 2 ساقه‌ی جعفری

  • زنجبیل تازه

  • 1 قاشق چایخوری شنبلیله‌ی خشک

حالا باید چه کار کنیم؟

قدم اول:

در دستور طرز پخت ماهی شانک در فر با سبزیجات از ماهی کامل استفاده می‌شود. به همین دلیل باید درون شکم ماهی را تمیز کرده و آن را با آب بشویید. در این روش با سس تمبرهندی ماهی را مزه‌دار می‌کنیم. برای درست کردن سس، تمبرهندی را با کمی آب رقیق کرده و روغن زیتون و ادویه‌ها را به آن اضافه و مخلوط کنید. داخل شکم ماهی را کاملاً به این سس آغشته کنید. به ماهی به مدت 30 دقیقه در یک ظرف در بسته استراحت بدهید تا گوشت ماهی مزه‌ی سس را به خود جذب کند.

قدم دوم:

در مدتی که ماهی برای مزه‌دار شدن در یخچال استراحت می‌کند، می‌توانید سس کاری را آماده کنید. برای درست کردن سس باید پیاز و سیر را نگینی و ریز خرد کنید؛ در روغن کمی تفت دهید تا نرم و شفاف شوند.

قدم سوم:

رب گوجه فرنگی و گوجه‌های گیلاسی را که نصف کرده‌اید را به پیاز و سیر اضافه کنید تا کمی در روغن تفت بخورد. بعد از آن زردچوبه، فلفل، زنجبیل، ادویه کاری، جعفری خرد شده و شنبلیله‌ی خشک را اضافه کنید و اجازه بدهید مواد با حرارت کم پخته شوند. زمانی‌که مواد سس، نرم و یکدست شدند آن را از روی حرارت بردارید و آب لیمو را به آن اضافه کنید.

قدم چهارم:

ماهی مزه‌دار شده را درون فر 230 درجه‌ی سانتی‌گراد بگذارید تا پخته شود. تقریبا 40 دقیقه زمان مناسبی‌ست تا گوشت در این طرز پخت ماهی شانک به طور کامل بپزد. بعد از این زمان، سس کاری را روی ماهی بریزید و حدود 2 دقیقه ماهی را با گریل فر حرارت دهید تا کمی طلایی رنگ شود. این ماهی لذیذ آماده است و می‌توانید آن را در کنار سالاد میل کنید.

طرز پخت ماهی شانک سوخاری در فر

سوخاری کردن مرغ و ماهی از غذاهای نسبتاً جدیدی است که به راحتی می‌تواند همه‌ی سلیقه‌ها را به خود جذب کند. طعم سوخاری در کنار ترد بودن ماهی، تجربه‌ی بی‌نظیری از یک وعده‌ی غذایی سالم برای شما به همراه دارد به ویژه زمانیکه ماهی سوخاری را در فر و با کمترین میزان روغن سوخاری کنید. یکی از غذاهایی که می‌توانید برای دورهمی‌های دوستانه و مهمانی‌های خانوادگی تهیه کنید همین ماهی سوخاری است. برای سوخاری کردن باید از انواع ماهی که گوشت بیشتری دارند و تیغ‌های آن به راحتی قبل از پخت جدا می‌شود استفاده کنید. ماهی شانک در کنار این ویژگی‌های مهم، گوشتی لذیذ دارد و به خوشمزه شدن ماهی سوخاری مجلسی شما کمک می‌کند. اگر دوست دارید مهمانی‌هایی خوشمزه با غذاهای سوخاری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم این طرز پخت ماهی شانک سوخاری در فر را به خاطر بسپارید.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

  • فیله‌ی ماهی شانک تازه

  • 1 قاشق غذاخوری پیاز رنده شده

  • 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه و نمک

  • 1 قاشق چایخوری پودر سیر

  • 1 قاشق غذاخوری پودر پنیر

  • 1 قاشق غذاخوری کره

  • 1 قاشق چای‌خوری کچاپ

  • 2 قاشق غذاخوری آرد

  • 4 قاشق غذاخوری کورن میل

حالا باید چه کار کنیم؟

قدم اول:

برای مزه‌دار شدن فیله‌های ماهی در این دستور و طرز پخت ماهی شانک، تمام سطح آن را به نمک، فلفل سیاه و آب‌لیموی تازه آغشته کنید و 1 تا 2 ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شود.

قدم دوم:

پیاز را رنده کنید و به همراه پودر سیر در کره به میزان خیلی کم تفت دهید. نمک و فلفل سیاه را هم به این ترکیب اضافه کنید و برای آنکه بتوانید فیله‌های ماهی را به خوبی به این ترکیب آغشته کنید آن را در یک ظرف مسطح بریزید. برای درست کردن پودر سوخاری هم در یک ظرف دیگر آرد، پودر پنیر، کورن میل و کمی فلفل و نمک را با هم ترکیب کنید.

قدم سوم:

فیله‌های ماهی که مزه‌دار شده‌اند را از یخچال بیرون آورده و اول آغشته به ترکیب روغن و پیاز کنید و بعد در پودر سوخاری خوب بغلتانید تا تمام سطح فیله‌ها پودری شوند. برای آنکه فیله‌ها به سینی فر نچسبند سطح آن را با فویل آلومینیومی کامل بپوشانید و بعد فویل را با روغن چرب کنید. البته می‌تونید از ظرف پیرکس به جای سینی فر استفاده کنید ولی حتما کف ظرف را با روغن چرب کنید. بعد از چیدن فیله‌ها در ظرف، آن را در طبقه‌ی وسط فر با دمای 200 درجه‌ی سانتیگراد قرار بدهید. 20 دقیقه زمان نیاز است تا فیله‌های ماهی سوخاری کاملا پخته شوند.

نکته طلایی: اگر دوست دارید فیله‌های ماهی در این طرز پخت ماهی شانک طلایی شوند و ظاهری وسوسه‌کننده‌ داشته باشند می‌توانید بعد از 20 دقیقه پخت، سطح آنها را با کمی روغن زیتون آغشته کنید و به مدت 5 دقیقه با گریل فر حرارت بدهید.

طرز پخت ماهی شانک سوخاری در فر
طرز پخت ماهی شانک سوخاری در فر

طرز پخت ماهی شانک کبابی با فر یا روی آتش

ماهی کبابی یکی از انواع غذاهای بین‌المللی است که دستورهای مختلفی برای پخت آن وجود دارد. این غذای دریایی خوشمزه در کنار طعم لذیذی که دارد، چون از روغن بسیار کمی در پخت استفاده می‌کند، از نظر سلامت نسبت به روش‌های دیگر تهیه‌ی خوراک ماهی مفیدتر است. حسن ماهی کبابی این است که تقریبا سریع درست می‌شود و دردسرهای ماهی شکم پر یا سوخاری را ندارد. فقط لازم است شما ماهی را مزه‌دار کنید و بوی زهم آن را بگیرید و در فر یا روی آتش آن را کبابی کنید. معمولا برای ماهی کبابی از ماهی‌هایی که گوشت لذیذ و بدون تیغ دارند استفاده می‌شود که ما به شما ماهی شانک را پیشنهاد می‌کنیم. در این بخش طرز پخت ماهی شانک کبابی را یاد می‌گیریم.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

  • ماهی شانک تازه

  • نصف پیمانه آب پیاز

  • فلفل سیاه و نمک

  • 1 قاشق مرباخوری ادویه‌ی مخصوص ماهی

  • آب‌لیموی تازه

  • روغن

  • 1 قاشق چای‌خوری زعفران دم کرده

حالا باید چه کار کنیم؟

قدم اول:

در این طرز پخت ماهی شانک باید ماهی را بعد از تمیز کردن و شستن به قطعه‌های مکعبی و هم‌اندازه برش بدهید. البته می‌توانید برای این روش از ماهی سالم یا فیله‌های بزرگتر هم استفاده کنید.

قدم دوم:

برای مزه‌دار کردن ماهی و از بین بردن بوی آن، ماهی را در ترکیب آب پیاز، ادویه‌ها، زعفران دم کرده و کمی روغن بخوابانید. برای اینکه طعم این ترکیب فوق‌العاده به خورد ماهی برود آن را در یک ظرف در بسته به مدت 2 ساعت استراحت بدهید.

قدم سوم:

این مرحله، کباب کردن ماهی روی آتش یا در فر است. اگر ماهی را به تکه‌های کوچک خرد کرده‌اید هر چند تکه را در یک سیخ چوبی کباب فرو کنید و برای آنکه تکه‌های ماهی به سیخ‌ها نچسبند، می‌توانید سیخ را با روغن چرب کنید. اگر سیخ کباب ندارید یا از فیله‌های بزرگ ماهی استفاده می‌کنید می‌توانید برای کباب کردن روی آتش از توری فلزی استفاده کنید. برای کباب کردن ماهی در فر می‌بایست ماهی را در سینی فر چرب شده بچینید و به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 200 درجه‌ی سانتی‌گراد حرارت بدهید.

نکته طلایی: اگر از آتش برای کبابی کردن ماهی استفاده می‌کنید حتما کمی کره به سطح ماهی بزنید تا کباب شما طعمی فوق‌العاده‌ داشته باشد.

طرز پخت ماهی شانک رژیمی و بخارپز

بخارپز کردن یکی از روش‌های طبخ غذاست که طرفداران مخصوص به خود را دارد و شاید این نوع غذاها با ذائقه‌ی هر کسی سازگار نباشد. اما طرز پخت ماهی شانک به صورت بخارپز به خاطر گوشت لذیذی که دارد می‌تواند طعم طبیعی ماهی را به طرفداران سبزیجات و غذاهای سالم و رژیمی عرضه کند. پیشنهاد می‌کنیم حداقل برای یک بار ماهی شانک را به صورت بخارپز در کنار سبزیجات مختلف تجربه کنید، چون مطمئناً به خاطر طعم بی‌نظیر گوشت این ماهی طرفدار این سبک غذاها خواهید شد. در این بخش یکی از روش‌های بخارپز کردن ماهی را به شما آموزش می‌دهیم.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

  • فیله‌ی ماهی شانک تازه

  • سیب‌زمینی

  • ادویه‌ی مخصوص ماهی

  • 4 عدد پیاز کوچک

  • 1 عدد فلفل دلمه

  • 2 عدد هویج

  • 100 گرم سبزی معطر(نعناع، جعفری و گشنیز)

  • 2 عدد گوجه فرنگی

  • 2 ساقه‌ی کرفس

حالا باید چه کار کنیم؟

قدم اول:

در طرز پخت ماهی شانک رژیمی و بخارپز نیازی به روغن نیست و گوشت ماهی از طریق حرارت بخار عطر و طعم سبزیجات مصرفی را به خود می‌گیرد. برای اینکه کمی مزه به گوشت ماهی بدهید می‌توانید سطح آن را با نمک و فلفل سیاه ماساژ دهید.

قدم دوم:

سیب‌زمینی را حلقه‌حلقه کنید و کف ظرف یا تابه‌ای که برای پخت ماهی انتخاب کرده‌اید، بچینید. روی سیب‌زمینی به ترتیب یک ردیف هویج حلقه شده، ساقه‌ی کرفس خرد شده، فلفل دلمه، حلقه‌های پیاز خام و سبزی‌های معطر بگذارید. فیله‌های ماهی را روی طبقه‌ی سبزیجات قرار دهید و برگ‌های کرفس را خرد و روی ماهی بریزید.

قدم سوم:

تابه یا ظرف را روی شعله‌ی گاز بگذارید و وقتی که سبزیجات و ماهی کمی آب انداختند، حرارت را بسیار کم کنید تا محتویات تابه بخارپز شده و با آب خودشان مغزپخت شوند. بسته به اندازه‌ی تکه‌های ماهی حدود 30 الی 45 دقیقه زمان نیاز است تا ماهی بخارپز آماده شود.

نکته طلایی: هنگام سرو ماهی بخارپز می‌توانید کمی روغن زیتون یا آب آبلیمو به آن بزنید تا طعم بهتری داشته باشد.

حرف آخر اسبک ماهی

ماهی شانک یکی از ماهی‌های پرگوشت است که طعم بسیار لذیذی دارد. این ماهی برای تهیه‌ی انواع خوراک‌ها مناسب است و با دست باز می‌توانید از آن برای پخت انواع غذاهای دریایی استفاده کنید.

به دلیل اهمیت ماهی در رژیم غذایی سعی داریم در اسبک ماهی انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی را به شما معرفی کنیم تا شاید مصرف انواع ماهی تازه در برنامه‌ی غذایی شما جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. شما می‌توانید سفارش خرید ماهی تازه‌ی شانک را در اسبک ماهی ثبت کنید و تازه‌ترین ماهی‌ را در زمانی کوتاه در هر جای ایران که باشید دریافت کنید.

اگر قصد خرید میگو و انواع ماهی جنوب را با بهترین قیمت و کیفیت مناسب داریدر؛ به اسبک ماهی سر بزنید.

مقالات مرتبط:

این دستور پخت چطور بود؟

امتیاز متوسط 5 / 5. تعداد رای 1

اولین نفری باشید که رای می دهد!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پیشنهاد می کنم تو طرز تهیه ماهی شانک حتما از سس نارنج هم استفاده کنید. کنارش هم سبزی های تازه باشه طعمش عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا