غذا با ماهی

طرز تهیه ماهی سرخ شده با سس مخصوص

ماهی سرخ شده از آن دسته غذاهای خوش‌طعمی است که برای موقعیت‌های مختلف کاربرد دارد. وقتی مهمان دارید یا می‌خواهید برای آخر هفته خانوادگی یک غذای متنوع درست کنید، سرخ کردن ماهی یکی از بهترین انتخاب‌هاست. در ادامه روش تهیه ماهی سرخ شده را توضیح می‌دهیم.

زمان آماده سازی: 10 دقیقه، زمان پخت: 20 دقیقه، زمان کل: 30 دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر

ماهی تازه ۲ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد
فلفل قرمز نصف قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
سرکه ۲ قاشق غذا خوری
لیمو ترش تازه ۲ عدد
سیر تازه ۵ الی ۶ حبه
زعفران به مقدار لازم
روغن زیتون دو قاشق غذا خوری
نمک به میزان کافی

مراحل پخت ماهی سرخ شده

مراحل پخت ماهی سرخ شده
مراحل پخت ماهی سرخ شده

تهیه ماهی سرخ شده شامل سه مرحله مزه دار کردن ماهی، تهیه سس و سرخ کردن ماهی است. در ادامه هر یک از این مراحل را توضیح می دهیم.

مرحله اول: مزه دار کردن ماهی

ابتدا لازم است فلس های ماهی را جدا کنید، آن را خوب بشویید و به قطعات مربع شکل برش بزنید. بعد از آن باید ماهی را مزه دار کنید تا بعد از پخت بو و مزه زهم ماهی آزارتان ندهد. برای مزده‌دار کردن، تکه‌های ماهی را در ظرف نسبتا بزرگی قرار بدهید و پیاز را که از قبل خرد کرده بودید، به آن اضافه کنید.

 نیمی از سیر رنده شده را به ترکیب ماهی و پیاز بیفزایید. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را هم اضافه کنید. روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه را هم روی ماهی‌ها بریزید و در نهایت، به مقدار دلخواهتان زعفران اضافه کنید. تکه‌های ماهی را با دست در ترکیبی که درست کرده‌اید بغلتانید تا مواد به خرد آن برود. درب ظرف را بگذارید و حدود دو ساعت به مواد استراحت بدهید تا ماهی‌ها به‌خوبی مزه‌دار شوند.

مرحله دوم: طرز تهیه سس خانگی خوشمزه

برای تهیه سس مخصوص، بقیه سیر رنده شده را با آب لیموترش تازه و سرکه مخلوط کنید. این سس خوشمزه را کنار بگذارید تا پس از سرخ شدن ماهی‌ها، از آن استفاده کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی

تابه را تقریبا تا نیمه از روغن سرخ کردنی پر کنید. آن را روی حرارت بگذارید و اجازه بدهید تا روغن به خوبی داغ شود. وقتی روغن کاملا داغ شد، تکه‌های ماهی را در آن بیندازید و اجازه بدهید کاملا سرخ شده و برشته شوند. سپس طرف دیگر آن‌ها را سرخ کنید. این‌کار زمان زیادی نمی‌برد و حدودا پس از گذشت ۳۰ دقیقه همه تکه‌های ماهی سرخ می‌شوند.

پس از سرخ کردن کامل ماهی ها آنها را به سس خوشمزه‌ای که در مرحله قبل درست کردید، آغشته کنید. سس را روی همه قسمت‌های ماهی بریزید تا آن‌ را لذیذتر کند. در آخر هم ماهی‌ها را در ظرف بچینید و مطابق با سلیقه خودتان برای آن دورچین بگذارید. نوش جان!

فوت و فن‌های پخت ماهی

فوت و فن‌های پخت ماهی
فوت و فن‌های پخت ماهی

برای اینکه بتوانید در طرز تهیه ماهی سرخ شده خوب عمل کنید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • روغن را خوب داغ کنید و شعله آن را متوسط نگه دارید تا ماهی سریع‌تر سرخ شود. دقت داشته باشید که بافت ماهی ترد است و اگر مدت زیادی روی حرارت بماند، از هم پاشیده و خرد می‌شود.
  • برای مزه‌دار کردن انواع ماهی، حتما از روغن زیتون و زعفران استفاده کنید.
  • زمان استراحت ماهی با مواد مزه‌دار کننده، باید حداقل دو ساعت باشد.
  • طرز تهیه ماهی سرخ شده رستورانی، نیز دقیقا به همین شکل است. شما می‌توانید با تهیه این سس خوشمزه، ماهی سرخ شده رستورانی را با کیفیتی عالی در منزل خود تهیه کنید. البته در بعضی از رستوران‌ها از پودر سوخاری هم استفاده می‌شود که می‌توانید بسته به سلیقه خود از آن استفاده کنید.

خرید انواع ماهی جنوب در فروشگاه اسبک ماهی

در این مقاله طرز تهیه ماهی سرخ شده را آموزش دادیم و گفتیم که خرید ماهی تازه برای خوشمزه‌تر شدن این غذا اهمیت بسیاری دارد. به‌همین دلیل مهم است که ماهی تازه را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

اسبک ماهی با سابقه‌ای طولانی، بهترین ماهی برای سرخ کردن را در اسرع وقت برای مشتریان عزیز ارسال می‌کند. شما می‌توانید انواع ماهی جنوب و میگو را با مراجعه به سایت اسبک ماهی تهیه کنید و آنها را با بسته‌بندی بهداشتی و تازه دریافت کنید.

مقالات مرتبط:

این دستور پخت چطور بود؟

امتیاز متوسط 4.3 / 5. تعداد رای 3

اولین نفری باشید که رای می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا