غذا با ماهی

طرز تهیه ماهی صافی به چند روش فوق‌العاده

زمان آماده سازی: 10 دقیقه، زمان پخت: 20 دقیقه، زمان کل: 30 دقیقه

طرز تهیه ماهی صافی به همراه روش های طعم دار کردن ماهی صافی

ماهی صافی یکی از بهترین ماهی های جنوب است که تیغ‌های بزرگ و تیز دارد. گوشت ماهی صافی نرم، سفید و بدون تیغ است. هرچقدر ماهی صافی کوچک‌تر باشد گوشتش لذیذتر است. ماهی صافی از جلبک‌ها تغذیه می‌کند و به‌همین خاطر بوی زهم دارد و باید با استفاده از ترفندهایی بوی زهم این ماهی را از بین ببرید تا وعده‌ای خوشمزه و سالم نوش جان کنید.

برای خرید عمده و جزئی تماس بگیرید : 09173983095

ماهی صافی سرشار از ویتامین‌های A و E و املاح معدنی مانند سدیم و پتاسیم است که برای تقویت سلامتی بدن ضروری است. ماهی صافی غنی از عنصر روی است که خطر ابتلا به بیماری‌های سرطانی، بیماری‌های پوستی و عصبی را کاهش می‌دهد. همچنین ماهی صافی مقدار زیادی امگا ۳ دارد که مصرفش به ورزشکاران، سالمندان، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود. ضمن این‌که افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و در معرض خطر سکته قرار دارند بهتر است به‌صورت هفتگی ماهی مصرف کنند.

بنا به فواید بسیار ماهی‌ها از جمله ماهی صافی، در این مطلب قصد داریم روش‌های پخت و طرز تهیه ماهی صافی را به چند روش فوق‌العاده به شما آموزش دهیم تا از فواید بسیار این موجودات آبزی استفاده کنید و وعده‌های غذایی سالم داشته باشید.

خرید ماهی صافی جنوب و اصل

خرید ماهی شوریده

طرز تهیه ماهی صافی سرخ شده با میگو سوخاری

از متداول‌ترین روش‌های پخت ماهی سرخ کردنش است. تقریبا همه‌ی افراد از خوردن ماهی سرخ کرده لذت می‌برند. فقط باتوجه به اندازه و نوع ماهی باید تصمیم بگیرید از چه چاشنی‌هایی برای مزه‌دار کردنش استفاده کنید تا وعده‌ای خوشمزه‌تر داشته باشید. در ادامه طرز تهیه ماهی صافی سرخ شده با میگو سوخاری را می‌توانید بخوانید تا روش درست کردن ماهی و میگوی سرخ‌شده، این دو خوشمزه‌ی دوست‌داشتنی را یاد بگیرید.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

۱ عدد ماهی صافی

۱ عدد پیاز درشت خرد شده

به اندازه‌ی کافی ادویه ماهی، نمک، فلفل و زردچوبه

نصف پیمانه آرد

 طرز تهیه ماهی حلوا

حالا باید چه کار کنید؟

گام اول:

سر، دم و پوست ماهی را جدا کنید. ماهی را از وسط نصف کنید و ستون فقرات ماهی را خارج کنید. بعد ماهی را بشویید و بگذارید تا خشک شود.

گام دوم:

دو طرف ماهی را به ادویه ماهی، نمک، فلفل و زردچوبه آغشته کنید. پیاز خرد شده را لابلای قطعات ماهی بگذارید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار بدهید تا بوی زهم ماهی گرفته شود.

گام سوم:

میگوها را تمیز کنید و خوب بشویید. بعد آن‌ها را به ادویه آغشته کنید و با پیازهای حلقه شده در ظرفی دربسته در یخچال بگذارید تا استراحت کنند و مزه‌دار شوند.

گام چهارم:

بعد از ۲ ساعت پیازها را از روی ماهی بردارید. ماهی را در آرد بغلتانید و دوطرفش را در روغن سرخ کنید.

گام پنجم:

در حین این‌که ماهی سرخ می‌شود میگوها را هم در آرد بغلتانید. بعد به تخم مرغ زده‌شده آغشته کنید و در پودر سوخاری بغلتانید. در نهایت میگوهای مزه‌دار شده را در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه ماهی صافی سرخ شده با میگو سوخاری
طرز تهیه ماهی صافی سرخ شده با میگو سوخاری

طرز تهیه طوطی ماهی

طرز تهیه ماهی صافی سوخاری در فر

ماهی سوخاری از جمله خوراکی‌هایی است که کمتر کسی دوستش ندارد. حالا اگر بتوانید ماهی سوخاری را به نحوی درست کنید که روغن کمتری مصرف کند خوراکی خوشمزه و رژیمی خواهید داشت. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم طرز تهیه ماهی صافی سوخاری را در فر به روشی رژیمی آموزش بدهیم.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

۳ عدد فیله‌ی ماهی صافی

۱ عدد پیاز

۲ قاشق غذاخوری آب‌لیمو

۱ قاشق غذاخوری کره

نصف قاشق چای‌خوری نمک

نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

۲ حبه سیر

۴ قاشق غذاخوری آرد سفید

۵ قاشق غذاخوری آرد سوخاری یا پودر خمیر نان باگت

۱ قاشق غذاخوری پودر پنیر

خرید ماهی حلوا تازه جنوب (اصلی و صید روز)

حالا باید چه کار کنید؟

گام اول:

پوست فیله‌های ماهی صافی را جدا کنید. فیله‌ها را در ظرفی دربسته به همراه نمک، فلفل و آب لیموترش قرار بدهید تا مزه‌دار شوند. فیله‌ها را یک تا دو ساعت در یخچال بگذارید تا به خوبی بوی زهمشان از بین برود.

گام دوم:

کره‌ی ذوب شده را با سیر له‌شده و پیاز رنده شده مخلوط کنید تا یک‌دست شوند.

گام سوم:

آرد سفید و آرد سوخاری را به همراه نمک و پودر پنیر مخلوط کنید.

گام چهارم:

فیله‌های ماهی را از یخچال خارج کنید با مخلوط کره، سیر و پیاز رومال کنید. بعد فیله‌های رومال شده را در آرد سوخاری بغلتانید.

گام پنجم:

کف سینی فر را فویل آلمومینیومی قرار بدهید. مقداری کره روی فویل بمالید تا چرب شود و فیله‌ها به فویل نچسبند. فیله‌های آردی شده را روی فویل بچینید.

گام ششم:

سینی فر را در طبقه‌ی وسط با دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بگذارید. اجازه بدهید تا ۲۰ دقیقه ماهی‌ها در این دما کاملا مغزپخت شوند.

گام هفتم:

بعد از ۲۰ دقیقه ماهی‌ها کاملا پخته می‌شوند. برای سوخاری شدنشان، فیله‌ها را از فر خارج کنید. رویشان مقداری روغن زیتون بمالید و برای ۵ دقیقه‌ی دیگر در طبقه‌ی اول فر قرار بدهید تا برشته و طلایی شوند.

نکته‌ی طلایی: ماهی سوخاری را می‌توانید با سبزی‌خوردن و نان یا همراه با برنج نوش جان کنید.

پخت ماهی صافی با حداقل روغن را می‌توانیم سالم‌ترین روش پخت این ماهی بدانیم چون کمترین میزان کالری را دارد. توصیه‌ی اسبک ماهی استفاده از روش‌های پخت رژیمی برای تهیه‌ی انواع خوراک ماهی خصوصاً ماهی صافی است تا از نوش جان کردن این ماهی فایده‌ی بیشتر ببرید و سلامتی‌تان را تضمین کنید.

مقاله مرتبط : طرز تهیه ماهی سرخو با چند روش پخت عالی

طرز تهیه ماهی صافی سوخاری بدون فر

سوخاری کردن ماهی یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن بوی زهمش است و طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم طرز تهیه ماهی صافی سوخاری را در فر آموزش بدهیم تا از این خوراک خوشمزه غافل نباشید و درستش کنید و در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

۵ عدد فیله‌ی ماهی صافی

۲ عدد تخم‌مرغ

۲ پیمانه آرد سوخاری

۳ قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه

۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید

۳ قاشق غذاخوری سس سویا

به اندازه‌ی کافی ادویه (فلفل سیاه و نمک)

حالا باید چه کار کنید؟

گام اول:

فیله‌های ماهی صافی را بشویید و مطمئن شوید که تیغ یا استخوان ندارند. بعد آن‌ها را خشک کنید.

گام دوم:

در ظرف مناسبی آب لیمو ترش تازه، سرکه، سس سویا، فلفل و زردچوبه را مخلوط کنید. فیله‌های ماهی صافی را در ظرف بگذارید و به مواد آغشته کنید. فیله‌های ماهی را در یخچال قرار بدهید تا به‌خوبی مزه‌دار شوند. پس از نیم ساعت از آن‌ها را از یخچال خارج کنید و آب اضافی‌شان را بگیرید.

گام سوم:

در طرف دیگری تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شوند. فیله‌های ماهی را کاملا به تخم مرغ آغشته کنید.

گام چهارم:

آرد سوخاری را در ظرف مسطحی بریزید. فیله‌های آغشته به تخم‌مرغ را در آرد سوخاری بغلتانید تا کاملا آردی شوند.

گام پنجم:

در تابه به اندازه‌ی کافی روغن بریزید و صبر کنید تا حسابی روغن داغ شود. فیله‌های ماهی صافی را با حرارت ملایم در روغن سرخ کنید. پس از این که یک سمت فیله سوخاری شد، طرف دیگر را هم در روغن سرخ کنید. فیله‌های سوخاری ماهی صافی را از روغن خارج کنید و روغن اضافی‌شان را با دستمال بگیرید.

نکته‌ی طلایی: فیله‌های سوخاری ماهی صافی را می‌توانید با نان یا در کنار سبزی پلو نوش جان کنید.

خرید ماهی شیر تازه و صید روز ( قیمت عمده و بدون واسطه )

طرز تهیه قلیه ماهی با ماهی صافی

قلیه ماهی را شاید هر کسی دوست نداشته باشد. اما شاید کنجکاو باشید تا بدانید این غذای فوق‌العاده را چگونه درست کنید تا طرفدارش بشوید. در این قسمت از مطلب می‌خواهیم طرز تهیه قلیه ماهی با ماهی صافی را برایتان شرح بدهیم. پس با ما همراه باشید.

خوشمزه‌هایی که لازم دارید:

۱ عدد ماهی صافی

سبزی قلیه (۱ کیلو گشنیز و ۲ قاشق غذاخوری شنبلیله)

۲ عدد پیاز

۱ سیر کامل کوبیده

۲ عدد لیمو عمانی

نصف استکان آب تمر هندی

به اندازه‌ی کافی ادویه (ادویه‌ی کاری، ادویه‌ی مخصوص قلیه، فلفل قرمز و نمک)

حالا باید چه کار کنید؟

گام اول:

سبزی قلیه ماهی را پاک کنید، بشویید و خرد کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. ادویه‌ها را به پیاز سرخ شده اضافه کنید تا عطرشان آزاد شود.

گام دوم:

سیر له شده را به پیاز اضافه کنید تا بوی خامی‌اش گرفته شود. سبزی قلیه را به پیاز و سیر اضافه کنید و بگذارید با شعله‌ی ملایم ۲۰ تا ۲۵ دقیقه سرخ شوند.

گام سوم:

۱ لیتر آب را به همراه لیمو عمانی و نمک به سبزی‌های قلیه اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا بیفتد.

گام چهارم:

ماهی صافی پاک کرده و شسته شده را سرخ کنید و به خورش اضافه کنید. حدود ۲۰ دقیقه بعد قلیه ماهی صافی شما آماده‌ی نوش جان کردن است.

نکته‌ی طلایی: قلیه ماهی را بهتر است با برنج سفید نوش جان کنید. این خوراک را می‌توانید به‌تنهایی و با نان هم میل کنید.

مقاله مرتبط : طرز تهیه طوطی ماهی ، طرز تهیه میگو

حرف آخر اسبک ماهی

در این مطلب تلاش کردیم طرز تهیه ماهی صافی را به چند روش فوق‌العاده توضیح بدهیم تا با روش‌های متنوعی بتوانید این ماهی لذیذ و پرخاصیت را میل کنید و از آن لذت ببرید. اگر دوست دارید این ماهی خوشمزه را با روش‌هایی که گفتیم درست کنید می‌توانید به صفحه‌ی انواع ماهی‌های جنوب مراجعه کرده و ماهی صافی را انتخاب کنید و سفارش بدهید. اسبک ماهی سفارش‌های شما را در سریع‌ترین زمان ممکن در هر کجای ایران که باشید به دستتان می‌رساند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید اینترنتی غذاهای دریایی داشته باشید.

این دستور پخت چطور بود؟

امتیاز متوسط 5 / 5. تعداد رای 2

اولین نفری باشید که رای می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا