ماهی چنگو ( باراکودا )

ترتیب نمایش
2 محصول

ماهی کوتر دم زرد (چنگو دم زرد)

تازه و صید روز | سایز بزرگ و متوسط
350٬000تومان
یک کیلوگرم

ماهی کوتر دم سیاه (چنگو)

تازه و صید روز
260٬000تومان
یک کیلوگرم

انواع ماهی چنگو ( باراکودا ) تازه جنوب

ماهی چنگو، باراکودا یا کوتر از ماهی‌های معروف جنوب ایران است که گوشت سفید مایل به سبزی دارد و به دلیل ارزش غذایی بالا و طعم خوبش، بسیار پرطرفدار است. این ماهی، بسیار گوشتی است و خارهای کمی دارد و به دلیل مزه‌ی خاص و تازه‌ی خود، در بین مصرف‌کنندگان غذاهای دریایی محبوب است.

اسم های دیگر ماهی چنگو یا بارکودا در جنوب ایران با نام محلی کوتر، دوولمی، شیرنیزه ، قلایه، جت و دوال شناخته می‌شوند و شما می‌توانید با بهترین قیمت و کیفیت این ماهی را سفارش دهید.

 

انواع ماهی چنگو ( باراکودا)

ماهی چنگو ( باراکودا ) در ایران دارای دو گونه است که شامل ماهی چنگو دم زرد و ماهی چنگو دم سیاه است. هر کدام از این دو ماهی دارای طعم، مزه، کیفیت گوشت و قیمت متفاوت از هم هستند. بستگی به نوع سلیقه و ضائقه طرفدارن خواست خود را دارد.

 

ویژگی‌های متمایزکننده ماهی چنگو

معمولاً قسمت بالای بدن چنگو رنگ خاکستری تا آبی با انعکاس‌های نقره‌ای دارد. قسمت زیرین بدن از رنگ روشن‌تری برخوردار است. این ماهی‌ها به خاطر سرعت و دندان‌های تیز و بلند شناخته شده‌اند.

  • منشأ: دریاهای گرمسیری و استوایی جهان، با تاکید ویژه بر آب‌های جنوب ایران.
  • تنوع گونه: بیش از 20 گونه شناسایی شده.
  • طول: ماهی‌هایی با طول‌های متغیر از 50 سانتی متر تا 2 متر.
  • وزن: معمولاً در بازه‌ی 1 تا 20 کیلوگرم.

 

ویژگی‌های ظاهری ماهی چنگو:

  • بدنی بلند و نوک‌تیز با باله‌های پشتی طولانی.
  • دندان‌های بلند و تیز مخصوص شکار.
  • تغذیه از ماهیان کوچک تا ماهی‌های متوسط.

 

فواید و خواص:

ماهی چنگو خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن برای افرادی که آرتریت و روماتویید دارند بسیار مفید است. این ماهی کالری پایینی دارد که باعث می شود گزینه‌ا‌ی مناسب برای کسانی باشد که قصد کاهش وزن خود را دارند. اما به طور کلی  مصرف ماهی به دلیل وجود مواد مغذی به همه‌‌ی افراد در همه‌ی سنین به‌خصوص ورزشکاران، سالمندان، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود.

 

  • غنی از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری.
  • حاوی ویتامین‌های B6، B12، D و E.
  • غنی از املاح معدنی مانند سلنیوم، فسفر و منیزیم.
  • تقویت کننده‌ی قلب و عروق.

 

 

روش‌های پخت ماهی چنگو یا باراکودا

ابتدا با چاقو پولک ماهی را جدا می‌کنیم. (دقت کنید که تیغه‌ی چاقو را به صورت مایل روی پوست ماهی بکشید.) پس از این‌که پولک‌ها به صورت کامل جدا شدند، ماهی را شسته و بال و تیغ و دم را ببرید و بعد شکم ماهی را خالی کنید. در نهایت ماهی را به قطعات دلخواه برش بزنید و به روش‌های زیر بپزید.

  • سرخ کردن: ماهی چنگو را به نمک، فلفل و آرد آغشته کنید و هر طرف را به مدت 7 دقیقه در روغن داغ قرار بدهید تا هر دو طرف طلایی شود.
  • کباب کردن: ماهی‌ را با ماست پرچرب، زعفران، روغن زیتون، گشنیز، فلفل و نمک مرینت کنید و به مدت چند ساعت داخل یخچال استراحت بدهید تا به خوبی طعم بگیرد. سپس ماهی‌ها را به سیخ بکشید و روی کباب‌پز یا ذغال قرار دهید.
  • قلیه ماهی: رب گوجه فرنگی، پیاز، سیر، انبه کال، فلفل سبز کوبیده شده، گشنیز کوبیده شده، برگ کاری، ادویه ماهی را در تابه بریزید و صبر کنید تا غذا روغن بیندازد. سپس تکه‌های ماهی کوتر دم زرد و آب تمر هندی را هم اضافه کنید. بعد از یک ربع غذای شما آماده است.
  • تاکو ماهی: ماهی سرخ‌شده را داخل نان پیتا بگذارید و ماهی، کلم، هویج و فلفل را به آن اضافه کنید. روی آنها سس بریزید و سرو کنید.

 

دور ریز ماهی چنگو چقدر است؟

این ماهی بسیار گوشتی و کم‌تیغ است بنابراین ضایعات زیادی ندارد. ضایعات هر ماهی چنگو چیزی حدود 300 یا 500 گرم در هر کیلو است.

 

خرید ماهی چنگو از اسبک ماهی

انواع ماهی چنگو را می‌توانید به شکل‌های مختلفی مانند پاک نشده، قطعه‌شده، فیله و استیک از اسبک ماهی خریداری کنید. با اسبک ماهی، تازه‌ترین و بهترین کیفیت ماهی چنگو را در کمتر از 48 ساعت درب منزل تحویل می‌گیرد. اسبک ماهی با پشتیبانی 24 ساعته تمام نگرانی‌های مربوط به خرید آنلاین را از بین برده پس با خیال راحت خرید کنید و با خرید بیش از 1 میلیون از ارسال رایگان به هر نقطه از ایران بهره‌مند می‌شوید.

 

 

پرسش های پر تکرار

بله. قیمت تمام ماهی ها بروز می باشد.

بله. تمام محصولات اسبک ماهی تازه هستند و در یخدان‌های کائوچویی با اندازه مناسب و مقدار یخ کافی بسته‌بندی می‌شوند تا سالم و تازه به دست شما برسند.در صورتی که ارسال به صورت هوایی باشد، یا از یخ‌های ژله‌ای مخصوص برای بسته‌بندی سفارشتان استفاده می‌شود، یا محصولات ۲۴ پیش از ارسال منجمد می‌شوند تا در طول ارسال تازه و سالم بمانند.

ارسال برای شهرهای کوچک از طریق باربری اتوبوس و تحويل در ترمینال و برای کلان شهرها از طریق باربری هوایی و تحویل درب منزل است.

هزینه ارسال برای همه سفارش‌های بالای ۱ میلیون تومان رایگان است. برای سفارش‌های کمتر از این مقدار، هزینه ثابت ارسال 120 هزار تومان است و ممکن است با توجه به شهر محل سکونت و آدرس شما، مبلغی به این هزینه اضافه شود.