نوشته های بلاگ  "2022"  از "اردیبهشت"

طرز تهیه ماهی سنگسر به سبک جنوبی (مرحله به مرحله)
ماهی سنگسر، یکی از صدها نوع ماهی مغذی خلیج فارس است که با سر سخت و محکم، پولک‌های درشت، رنگ نقره‌ای جذاب و گوشت بسیار سفید و بدون تیغ خود توانسته در دل علاقه‌مندان به غذاهای دریایی جا خوش کند. ماهی سنگسر منبع پروتئین و ویتامین A شناخته می‌شود. به گفته پزشکان مصرف پیوسته و درست این ماهی  می‌تواند در بهبود بینایی، بیماری‌های عصبی و عروقی موثر باشد.
طرز تهیه ماهی راشگو به همراه مراحل کامل پختن (مرحله به مرحله)
آیا تا به حال نام آهوی دریا را شنیده‌اید؟ راشگو یا راژگو، ماهی محبوب، مغذی و جذابی است که صیادان و بومیان جنوبی آن را به نام آهوی دریا می‌شناسند. قطعا با این نام توقع خرامیدن یا شنا با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت را از آن ندارید. دلیل نام‌گذاری این ماهی زیبایی و شکل خاص چشمانش است نه سرعت و چابکی. ماهی راشگو با بدنی کشیده، باله‌های شاخه‌ای، دم دوشاخه و پولک‌های ریز و نقره‌ای و سرخی اطراف چشم و پوزه، ظاهری خاص و زیبا دارد.
طرز تهیه و پخت ماهی شعری (شهری) به چند روش عالی
طرز تهیه ماهی شعری یا شهری درست مانند دیگر ماهی‌ها، بسیار ساده بوده و لازم نیست حتما آشپز ماهری باشید تا بتوانید آن را به بهترین شکل تهیه کنید. ماهی شهری یا شعری یکی از ماهی‌های دریای جنوب است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. به خاطر همین طعم نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ماهی شعری ماهی گوشتی است و تیغ کمی دارد.
طرز تهیه ماهی شیر به صورت گام به گام و کامل
ماهی شیر یکی از ماهی‌های گوشتی دریای جنوبه، به همین خاطر هم بین افراد خیلی طرفدار داره. تقریبا هم میشه گفت گرون‌ترین ماهیه. دلیلش هم کم بودن ضایعاتشه که باعث میشه شما با خرید یه کیلو از این ماهی، مقدار گوشت بیشتری دریافت کنید. چیزی که تجربه ثابت کرده اینه که، غذاهای لاکچری و لوکس رستورانا هم با گوشت همین ماهی پخته میشه. در واقع گوشت زیادش دست آشپز رو باز می‌ذاره که به راحتی طرز تهیه و پخت ماهی شیر مورد نظرش رو پیاده کنه و دستش برای خلاقیت بسته نباشه.
طرز تهیه ماهی حلوا مرحله به مرحله به همراه نکات کلیدی در طبخ بهتر
طرز تهیه ماهی حلوا درست مانند دیگر ماهی‌ها راحت بوده و اصلا نیاز نیست که خیلی آشپز خبره‌ای باشد. از طبخ ماهی‌ها نترسید و دست به کار شوید. ماهی حلوا دو نوع حلوای سیاه و سفید دارد که  هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و شما بنا بر هدفی که دارید یا طعمی که دوست داری، می‌توانید یکی از آن دو را انتخاب کنید. اما به طور کلی بدانید که، ماهی حلوا سیاه همچون ماهی حلوا سفید لذیذ و خوشمزه است ولی تیغ‌های ریزی دارد. طعم ماهی حلوا سیاه تفاوت زیادی با ماهی حلوا سفید ندارد، اما گوشت آن کمی سفت‌تر است. در واقع خرید ماهی حلوا سیاه نیز همچون حلوا سفید کاملا سلیقه‌ای است.
طرز تهیه و پخت ماهی کفشک به چند روش جدید و متفاوت
ماهی کفشک یکی از لذیذترین ماهی‌های جنوب است که خیلی از مصرف‌کننده‌ها به دلیل میزان تیغ کمی که دارد، عاشق این ماهی هستند. ماهی کفشک تیغ آزار دهنده‌ای نداشته، از طرفی گوشت سفید و نرمی دارد که همیشه توانسته است از خودش خاطره‌ی خیلی خوبی برای عاشقان ماهی به جای بگذارد. وقتی برای خرید ماهی کفشک به بازار مراجعه می‌کنید می‌بینید که خیلی از فروشنده‌ها از عبارت هایی مثل ماهی چولابی یا ماهی چلابی هم استفاده می‌کنند، که باید بگوییم اینها اسامی دیگر ماهی کفشک هستند و خوب است که حتما آن‌ها را به خاطر داشته باشید.
طرز تهیه ماهی حمام به صورت کامل و مرحله با مرحله
طرز تهیه‌ی ماهی حمام اصلا کار سختی نیست. تنها نکته‌ای که درباره‌ی این ماهی وجود دارد این است که ماهی حمام، ماهی کمیابی محسوب می‌شود. به همین خاطر اگر زمانی به فروشگاه رفتید و دیدید که ماهی حمام را در لیست سبدهای خرید خود دارند، اصلا در خریدش شک نکنید و حتما یکی از آن‌ها را از آن خود کنید.
طرز تهیه ماهی هوور به چند روش لذیذ و مرحله به مرحله
ماهی هور پرطرفدارترین ماهی جنوب است. یک ماهی لذیذ از خانواده ماهی‌های تن که با گوشت سرخ و جذابش می‌تواند دل از شما ببرد. رنگ سرخ یا صورتی پررنگ ماهی هوور به دلیل وجود میوگلوبین در بافت آن است. بدنی گرد و دوکی‌شکل دارد که با خال‌های بیضی تیره جذاب‌تر شده است.
طرز تهیه ترشی انبه سبز به چند روش جدید و مختلف
ترشی انبه سبز از دسته ترشی‌هاییه که با انبه سبز درست میشه و بین طرفداران ترشی حسابی معروفه. خیلی از افراد این ترشی رو خودشون درست می‌کنن خیلیا هم فکر می‌کنن طرز تهیه ترشی انبه سبز سخته و نمی‌تونن از پسش بربیان. پس اونو از بیرون سفارش میدن. این ترشی انقدر طعمش فوق‌العاده‌اس که معمولا کسایی که یه بار ترشی انبه سبز رو خوردن بلافاصله دنبال طرز تهیه ترشی انبه سبز به روش‌های مختلف و ساده بودن.