نوشته های بلاگ  "2022"  از "اسفند"

طرز تهیه ماهی حسون با روش‌های آسان و خوشمزه
ماهی حسون یا کریشو از بهترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌های جنوب است. این ماهی جثه‌ی کوچک اما تیغ‌های فراوانی دارد. ماهی حسون بسیار خوشمزه است؛ اما به‌دلیل تیغ‌های فراوانش توصیه می‌کنند فیله‌اش را تهیه‌ کنید. ماهی حسون سرشار از پروتئین و مواد مغذی است. با مصرف این ماهی می‌توانید انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. بنا به فواید بسیار ماهی حسون، در این مطلب قصد داریم روش‌ها و طرز پخت ماهی حسون را برایتان شرح بدهیم تا بیشتر با این خوراک خوشمزه آشنا شوید و از مصرفش به روش‌های گوناگون لذت ببرید.
طرز تهیه ماهی بچه شیر به صورت مرحله به مرحله
ماهی بچه شیر یکی از خوشمزه‌ترین ماهی‌های جنوبی است و منبعی غنی از فسفر، پروتئین و کلسیم به‌شمار می‌رود. کلسیم موجود در بچه شیر ماهی نقش مهمی در استحکام استخوان‌ها ایفا می‌کند. ماهی بچه شیر سرشار از امگا۳، ویتامین B12، ویتامین B12، ویتامین B6، ویتامین D، بیوتین، اسید فولیک، سلنیوم ید، پتاسیم، سدیم و بسیاری دیگر از ویتامین‌ها و املاح معدنی است. ماهی بچه شیر بدون تیغ است و مناسب افرادی است که با تیغ ماهی مشکل دارند. گوشت این ماهی بسیار نرم است و پولک‌هایش ظریف است. پولک‌های ماهی بچه شیر با دست کشیدن جدا می‌شوند و به همین دلیل این ماهی محبوب خیلی از افراد است.
طرز تهیه طوطی ماهی با روش‌های آسان و جذاب
طوطی ماهی یکی دیگر از ماهی‌های جنوب است که به‌خاطر رنگ‌های زیبایش طوطی ماهی نامیده می‌شود. این ماهی به رنگ سبز با نوارهای سبز و آبی و گاهی قرمز تا مرجانی دیده می‌شود. طوطی ماهی گوشت نرم، لطیف و لذیذی دارد. طوطی ماهی تیغ ریز ندارد و کسانی که با تیغ ماهی مشکل دارند می‌توانند این ماهی را به راحتی مصرف کنند. طوطی ماهی مقادیر بالایی امگا۳ و امگا۶ دارد که کنترل کننده‌ی فشار خون و بیماری‌های قلبی هستند. همچنین این دو ماده دردهای عصبی و التهابات مفصلی را کم می‌کنند. به افرادی که مشکلات قلبی، فشار خون بالا، دردهای عصبی، اختلالات بیش فعالی و عدم تمرکز دارند توصیه می‌شود مصرف ماهی به خصوص طوطی ماهی را در برنامه‌ی غذایی خود جای بدهند.
طرز تهیه ماهی صافی به چند روش فوق‌العاده
ماهی صافی یکی از بهترین ماهی‌های جنوب است که تیغ‌های بزرگ و تیز دارد. گوشت ماهی صافی نرم، سفید و بدون تیغ است. هرچقدر ماهی صافی کوچک‌تر باشد گوشتش لذیذتر است. ماهی صافی از جلبک‌ها تغذیه می‌کند و به‌همین خاطر بوی زهم دارد و باید با استفاده از ترفندهایی بوی زهم این ماهی را از بین ببرید تا وعده‌ای خوشمزه و سالم نوش جان کنید. ماهی صافی سرشار از ویتامین‌های A و E و املاح معدنی مانند سدیم و پتاسیم است که برای تقویت سلامتی بدن ضروری است. ماهی صافی غنی از عنصر روی است که خطر ابتلا به بیماری‌های سرطانی، بیماری‌های پوستی و عصبی را کاهش می‌دهد.
طرز تهیه ماهی سارم به روش‌های آسان و خوشمزه
ماهی سارم یا ماهی شیربندر یکی از معروف‌ترین ماهی‌های جنوب است که چربی کم و در نتیجه کالری پایینی دارد. این ماهی سرشار از کلسیم بوده که برای سلامتی استخوان‌ها و عضلات مفید است. ماهی سارم ارزش غذایی بالایی دارد و باوجود سلنیوم به پیشگیری و بهبود انواع سرطان کمک می‌کند. همچنین وجود پروتئین بالا در ماهی سارم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ماهی سارم یا شیربندر سرشار از مواد معدنی مانند سلنیوم، پروتئین، آهن، روی، فسفر، پتاسیم، ویتامین‌های گروه B، ویتامین D و ویتامین K  است.
طرز تهیه ماهی مجلسی در فر ( با روش های مختلف )
حتماً نام ماهی شکم پر به گوش شما آشناست و برایتان سؤال شده که کدام ماهی برای خوراک ماهی شکم پر بهتر است؟ شاید هم دوست داشته باشید بدانید چه موادی برای ماهی شکم پر استفاده می‌شود و اصلاً طرز تهیه‌ی این خوراک خوشمزه چیست؟ در جنوب کشور بیشتر با ماهی صبور و در شمال کشور بیشتر با ماهی سفید خوراک ماهی شکم پر درست می‌کنند. در دیگر نقاط کشورمان نیز معمولاً از ماهی قزل‌آلا استفاده می‌کنند که بوی زهم کمی دارد و به‌آسانی مزه‌دار می‌شود
طرز تهیه ماهی سرخو با چند روش پخت عالی
اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که ماهی را دوست دارید اما از بوی آن فراری هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ماهی سرخو را امتحان کنید. ماهی سرخو بوی کمی دارد و به‌راحتی با ترفندهایی می‌توانید بوی آن را از بین ببرید. از سوی دیگر ماهی سرخو تیغ کمی دارد و برای سرو در میهمانی و اضافه‌کردن این غذای دریایی خوشمزه در برنامه‌ی غذایی کودکان گزینه‌ی مناسبی است. دلایل متعددی را می‌توانیم نام ببریم تا مطمئن شوید بهتر است مصرف ماهی سرخو را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و از فایده‌های کم‌نظیر آن بهره‌مند شوید.
طرز تهیه ماهی شوریده به چند روش خوشمزه( جدید و کامل)
ماهی شوریده از بهترین ماهی‌های جنوب کشور است و مزه‌ای فوق‌العاده دارد. ماهی شوریده استخوان‌های کمی دارد و گوشت شوریده به‌راحتی از تیغ‌های آن جدا می‌شود؛ به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. رنگ گوشت ماهی شوریده سفید رنگ است و مزه‌ای خوش‌طعم دارد؛ به همین دلیل گزینه‌ای جدی برای میهمانی‌ها و مجالس به‌شمار می‌رود. گوشت ماهی شوریده سبک است و به راحتی هضم می‌شود. این ماهی سرشار از ویتامین‌های گروه B است و قسمت عمده‌ی گوشت آن را پروتئین تشکیل می‌دهد. پس گزینه‌ی مناسبی برای وعده‌های متنوع غذایی‌ به‌حساب می‌آید.
طرز تهیه ماهی قزل آلا به روش‌ های متنوع و جدید(مرحله به مرحله)
ماهی قزل آلا هم خوشمزه است و هم بوی زهم کمی دارد. این ماهی پروتئین بالا، اسیدهای چرب امگا۳ و آنتی اکسیدان دارد و برای بدن بسیار مفید است. ماهی قزل آلا را می‌توان در شمال اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام صید کرد و مصرف آن در بیشتر نقاط جهان طرفدار دارد. از طرفی ماهی قزل آلا در کنار همه‌ی خوشمزگی‌هایش برای سلامتی مفید است و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم کاهش می‌دهد. ورزشکاران و افرادی که رژیم دارند به‌طور ویژه‌ای به ماهی توجه می‌کنند و در وعده‌های غذایی هفتگی‌شان حداقل یک وعده ماهی جای دارد.