نوشته های بلاگ  "2022"  از "تیر"

خواص ماهی قزل آلا که شما را شگفت زده می‌کند!
ماهی قزل آلا یک ماهی با چربی متوسط، ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب است. جزو سالم‌ترین ماهی‌ها شناخته می‌شود و مقدار جیوه و آلاینده‌های شیمیایی که جذب می‌کند بسیار ناچیز است. این ماهی روغنی در رودخانه‌ها و دریاچه‌های آب سرد پرورش می‌یابد. منبعی غنی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین‌هایی است که بدن شما برای سلامت به آن نیاز دارد.
طرز تهیه ماهی مقوا به دو روش طلایی (مرحله به مرحله)
در این متن از وبلاگ اسبک‌ماهی در نظر داریم تا طرز تهیه ماهی مقوا را برایتان شرح دهیم. همانطور که می‌دانید ماهی مقوا دو نوع سارم و گیش دارد، از همین روی ابتدا طرز تهیه ماهی مقوا سارم و در ادامه ماهی مقوا گیش نوشته خواهد شد. اگر شما هم به این ماهی علاقه دارید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.
طرز تهیه ماهی حسون (کریشو) به روش های مختلف و گام به گام
طرز تهیه ماهی حسون، به این دلیل که گوشتش با انواع مزه‌ها سازگار است، دست آشپز را به خوبی باز گذاشته است. گوشت ماهی حسون نه سفت است و نه نرم، به همین خاطر با آن می‌توانید هم خوراک درست کنید و هم غذاهایی که با برنج سرو می‌شوند. پیشنهاد ما این است که ماهی حسون را حداقل یکبار در هفته مصرف کنید، به این خاطر که این ماهی چربی مناسبی دارد و خوردن هفته‌ای یک بار آن، اصلا افراط نخواهد بود.
طرز تهیه میگو پلو با ۳ روش خوشمزه و خاص جنوب
اگر از طرفداران میگو باشید، میگو پلو بوشهری با عطر و طعم بی‌نظیرش می‌تواند از شما دل ببرد و برای همیشه در لیست غذاهای محبوبتان جا خوش کند. میگو پلو به چند روش پخته می‌شود که در ادامه آن‌ها را می‌آموزید اما میگو پلو بوشهری صدرنشین فهرست خوشمزه‌ترین دستورها برای این غذای جنوبی است.
خواص ماهی سالمون، سالم ترین خوراکی دنیا!
آیا می‌دانستید ماهی رایج‌ترین منبع پروتئین‌های مصرفی در جهان است؟ بر خلاف کشور عزیزمان که با وجود دو منبع غنی از آبزیان در شمال و جنوب، سرانه مصرف ماهی هر فرد در مقایسه با میانگین جهانی آن بسیار ناچیز است. ویتامین B و D هم به مقدار چشم‌گیری در ماهی سالمون یافت می‌شود. سلنیوم، پتاسیم و فسفر از دیگر مواد مغذی موجود در ماهی سالمون است که می‌تواند سلامت و شادابی بدن شما را تامین کند.
طرز تهیه ماهی قباد با 10 ترفند کلیدی و خاص جنوبی
طرز تهیه ماهی قباد اصلا مشکل نیست و به دلیل انعطافی که این ماهی دارد می‌تواند به راحتی آن را به روش‌های مختلف تهیه کنید.  ماهی قباد از خانواده‌ی تن ماهی‌ها است و مانند ماهی‌های این خانواده دارای بدنی دوکی شکل است. از نظر ظاهری ماهی قباد و ماهی شیر بسیار شبیه به هم هستند. فرق این دو ماهی را می‌توان از رنگ بدن آن‌ها تشخیص داد، که ماهی شیر روشن‌تر از ماهی قباد است و ماهی شیر دارای بدنی کشیده‌تر نسبت به ماهی قباد است.